No Buy 2025 – nowy, gorący trend. Jest dobry dla planety i dla portfela

Autor: Monika Kurek
14-01-2025
No Buy 2025 – nowy, gorący trend. Jest dobry dla planety i dla portfela
tiktok.com/@elysiaberman
W kontrze do wszechobecnego konsumpcjonizmu coraz większą popularność zdobywa trend „No Buy 2025”.
Jest to bardziej hardcorowa wersja trendu „under consumption core”, który robił furorę w połowie roku. Chodziło w nim o to, aby kupować z głową. Propagatorzy trendu zwracali uwagę, że niepotrzebne jest posiadanie kilkunastu odcieni różu w kosmetyczce, ponieważ wystarczy jeden. Tak samo jest z butami, ubraniami, perfumami itd. Produkty, które wcześniej kupiliśmy, powinniśmy najpierw zużyć, a dopiero później zastanawiać się nad zakupem kolejnych.

Czy naprawdę tego potrzebujesz?

„No Buy 2025” idzie o krok dalej. Uczestnicy trendu zobowiązują się do tego, aby kupować wyłącznie rzeczy niezbędne. To nie tylko sposób na walkę z konsumpcjonizmem, ale także na zapanowanie nad swoją sytuacją finansową. Pewna internautka rozpoczęła wyzwanie w 2024 roku, aby spłacić swoje długi. Choć udało jej się osiągnąć cel, w tym roku ponownie podejmuje wyzwanie.
Kay, właścicielka konta @adventuringwithkayla, zdradziła, że w 2024 roku zaoszczędziła dzięki niemu aż 10 tysięcy dolarów. Ona również w tym roku ponownie podejmuje rękawice. Większość internautów chce oszczędzić w ten sposób trochę pieniędzy albo po prostu ograniczyć ilość posiadanych rzeczy.
Myślę, że ludzie są zdenerwowani swoją sytuacją finansową. Każdy wydany dolar to głos na to, w co wierzymy skomentowała TikTokerka Rebecca Snowden w rozmowie z „Glamour”, dodając, że wszyscy mają dość wysokich cen.
Jak wziąć udział w wyzwaniu? To proste! Należy zacząć od stworzenia zasad. Można wymyślić je samemu albo zainspirować się listami, które krążą po sieci. Później czeka nas ta trudniejsza część, czyli przestrzeganie zasad. Dobrze jest również sprawdzać, nowy styl życia przekłada się na miesięczny budżet. W ten sposób pod koniec roku będziemy wiedzieli, ile tak naprawdę udało się zaoszczędzić.
Zobaczcie, jak internauci biorą udział w trendzie No Buy 2025:
1/7
Right Arrow
FacebookInstagramTikTokX

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z najnowszymi artykułami K MAG

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych K-MAGAZINE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Pięknej 19, 00-549 Warszawa, KRS 0000314521, REGON 141-587-906, NIP 525-243-82-76 w celu otrzymywania informacji marketingowych w tym wiadomości typu newsletter, informacji handlowych drogą elektroniczną. Informujemy, że pozyskane dane osobowe mogą być powierzane dla realizacji powyższego celu do innych podmiotów współpracujących z Administratorem Danych. Podane dane będą przetwarzane zgodnie z Art. 6 pkt 1a z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Dane gromadzone są na podstawie niniejszej zgody i nie będą poddawane profilowaniu. Podanie danych jest całkowicie dobrowolne, jednakże niewyrażenie zgody doprowadzi do niemożliwości osiągnięcia celu. Zostałem poinformowany o prawie dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawie do przenoszenia danych, prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania. Wycofanie na przetwarzanie danych osobowych następuję poprzez wysłanie maila na adres: iod@odosc.pl lub wysłanie listu na adres zgodny z adresem rejestrowym. Inspektorem Ochrony Danych jest Karolina Sybilska e-mail: iod@odosc.pl Zostałem poinformowany o prawie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych w przypadku stwierdzenia, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego