Under consumption core, czyli jak społeczność TikToka walczy z kulturą konsumpcjonizmu
24-07-2024
„Nie czekaj, idź do…” albo „Nie idź, biegnij do…”. Czy zawsze musimy pędzić po najnowszy produkt danej marki lub kolekcji?
Podobne hasła „call to action” zalewają nasze konta na mediach społecznościowych, tak jak kiedyś przez radio czy telewizję, a nawet bardziej. Internetowi twórcy promują nadmierną konsumpcję, zachęcają do zakupów przeróżnych produktów w ogromnej ilości, na które ich odbiorców często nie stać. Żeby nie pozostać obojętnym wobec kultury konsumpcjonizmu, społeczność TikToka stworzyła nowy trend – „under consumption core”. Skupia się on na kupowaniu produktów z głową. Propagatorzy trendu mówią, że, przykładowo, niepotrzebne jest posiadanie kilkunastu odcieni różu w kosmetyczce, ponieważ wystarczy jeden. Tak samo jest z butami, ubraniami, perfumami itd. Produkty, które wcześniej kupiliśmy, powinniśmy najpierw zużyć, a dopiero później zastanawiać się nad zakupem kolejnych.

udostępnij