Raport najpopularniejszej strony pornograficznej po raz kolejny ujawnia, jakie treści przyciągają największą uwagę użytkowników na całym świecie. Dane pokazują, że użytkownicy silnie reagują na bieżące wydarzenia medialne i kulturowe, a fantazje seksualne coraz częściej odzwierciedlają skandale, relacje władzy, zdrady czy tabu obecne w społeczeństwie. Jednocześnie popularność określonych kategorii i terminów ujawnia utrzymujące się stereotypy dotyczące płci, wieku i pochodzenia etnicznego.
Queerowe fantazje
Od pewnego czasu obserwuje się stały wzrost popularności treści związanych z LGBTQ+. Kategoria „lesbijki” zajmuje czwarte miejsce wśród tegorocznych wyszukiwań na platformie. Popularność takich terminów jak „lesbijskie nożyce” wzrosła o 79%, „lesbijskie MILF” o 129%, a „lesbijskie strapon” o 62%.
Ponadto kategoria „trans” stała się drugą najczęściej oglądaną kategorią roku, co podkreśla rosnącą popularność treści związanych z LGBTQ+. Potwierdzeniem tego trendu jest wzrost liczby wyszukiwań takich haseł jak „transpłciowy trójkąy” o 67% oraz „transpłciowy amator” o 49%. Wzrosła także popularność terminów „queer” o 132% i „biseksualizm” o 88%.
Wzrost zainteresowania treściami queerowymi i transpłciowymi, choć świadczy o większej widoczności społeczności LGBTQ+, opiera się raczej na uproszczonych wyobrażeniach i fetyszyzacji niż realnym zrozumieniu.
(Nie)dojrzałość?
„Milf” był drugim najczęściej wyszukiwanym terminem na świecie, plasując się tuż za „hentai”. W tym roku odnotowano wzrost liczby wyszukiwań haseł „hot milf” o 77%, „cougar” o 83%, „gilf” o 129% oraz „50 plus” o 105%. Twórcy zestawienia podkreślają chociażby wpływ gwiazd, takich jak Pamela Anderson, które otwarcie akceptują proces starzenia się i zmieniają postrzeganie tego zjawiska, sprawiając, że coraz więcej osób kojarzy dojrzały wiek z atrakcyjnością.
W związku z tym kategoria „dorosłe” była piątą najczęściej oglądaną kategorią na świecie i trzecią najczęściej oglądaną kategorią przez mężczyzn. Wyszukiwania związane z kategorią „dorosłe” obejmowały „naturalne piękno” (wzrost o 124%), „prawdziwe kobiety” (wzrost o 98%) i „bez makijażu” (wzrost o 36%).
Codzienne role
W 2024 roku wyszukiwania dotyczące współpracowników były jednym z najważniejszych trendów. Jednak w tym roku odnotowuje się wzrost liczby wyszukiwań związanych z „odgrywaniem ról”, zwłaszcza tych związanych z zawodami i stanowiskami. Na przykład liczba wyszukiwań hasła „kierowca” wzrosła o 144%, „hydraulik” o 67%, „kucharz” o 39%, a „profesor” o 33%.
Popularność kategorii „odgrywanie ról” wzrosła o 98%. Ulubione lokalizacje dla tego typu aktywności to „seks w biurze” (wzrost o 62%), „szpital” (o 18%), „restauracja” (o 55%) i „sklep” (o 136%).
Popularność konkretnych stanowisk, takich jak „szef”, wzrosła o 175%, a zawodów wymagających noszenia munduru, takich jak „policjant” i „żołnierz”, odpowiednio o 54% i 41%. Wyszukiwania hasła „pracownik” również wzrosły o +183%.
Rosnąca popularność motywów „odgrywania ról” pokazuje, że fantazje coraz częściej osadzane są w dobrze znanych, codziennych realiach. Na wzrost zainteresowania seksualnymi scenariuszami rozgrywającymi się w miejscu pracy i z udziałem współpracowników mógł wpłynąć chociażby film „Babygirl” z Nicole Kidman i Harrisem Dickinsonem w rolach głównych.
Wpływ afery Coldplay
Na początku roku media społecznościowe zdominował skandal związany ze zdemaskowaniem romansu podczas koncertu Coldplay. To z kolei skłoniło użytkowników do zaspokojania własnych fantazji związanych z brakiem uczciwości w związkach.
W tym roku odnotowuje się wzrost liczby wyszukiwań haseł „zdrada” o 94%, „zdradzająca żona” o 61%, „przyłapany na zdradzie” o 53% oraz „potajemna zdrada” o 148%. Wzrosła również liczba wyszukiwań haseł związanych z dzielenie się małżonkami. Wyszukiwania hasła „rogacz” (zdradzany mąż) wzrosły o 73%, „seksowna żona” o 101%, „swingersi” o 68%, a „wymiana żon” o 39%.
Jeśli chodzi konkretnie o skandal poczas koncertu Colplay, przyczynił się on do wzrostu liczby wyszukiwań haseł „romans w biurze” o 210% i „dyrektor generalny” o 388%.
Kobiecy chłopcy
Chociaż termin „femboy” może być częściej kojarzony z wyszukiwaniami osób homoseksualnych (był on najczęściej wyszukiwanym terminem wśród użytkowników serwisu PornhubGay), w tym roku odnotowano wzrost liczby wyszukiwań tego terminu również wśród osób heteroseksualnych. Tak duży, że po raz pierwszy znalazł się on w pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych terminów na świecie. Najpopularniejsze wyszukiwania związane z terminem „femboy” to „cute femboy” (wzrost o 79%), „sexy femboy” (o 93%) i „femboy hentai” (o 64%).
Rosnąca popularność hasła „femboy” może być odczytywana jako sygnał pogłębiającego się kryzysu tradycyjnie pojmowanej męskości, opartej na sztywnych normach i binarnych podziałach.
Polacy wysoko w rankingu
PornHub zestawił także kraje, w których ogląda się najwięcej. Po raz kolejny Stany Zjednoczone utrzymują pozycję lidera pod względem ruchu na stronie. Polska znalazła się jednak wysoko w rankingu uplasowując się na dwunastym miejscu na świecie.
Pomimo wpływu aktualnych wydarzeń, użytkownicy wciąż fetyszują uproszczone wyobrażenia o płci i pochodzeniu etnicznym, zamiast eksplorować autentyczne relacje i różnorodność ludzkiej seksualności. Piąty rok z rzędu najczęściej wyszukiwanym terminem pozostaje „hentai” (gatunek mangi), a w czołówce znalazły się także słowa „pinay” (potoczne określenie kobiety pochodzenia filipińskiego), „latynoska”, „anime” i „azjatycki”. Raport kolejny rok z rzędu pozostawia wiele do życzenia.
źródło: Pornhub 2025 Year in Review