Advertisement
Artykuł sponsorowany

Volvo dba o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu – trwa konwój Volvo for Safety

Autor: Anna Rupacz
06-08-20252 min czytania
Volvo dba o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu – trwa konwój Volvo for Safety
fot. mat. prasowe Volvo
Volvo od dziesięcioleci wyznacza standardy oraz poszukuje i wdraża innowacje w kwestii bezpieczeństwa. To oni w 1959 roku stworzyli pasy bezpieczeństwa, w 1972 roku pierwszy fotelik RWF, a w 2008 roku system automatycznego hamowania awaryjnego City Safety. Równie ważna jest edukacja na ten temat, dlatego marka wystartowała z ogólnopolskim projektem Volvo For Safety.
Volvo to marka odpowiedzialna, więc duże znaczenie ma w jej przypadku edukacja. Kluczowym wciąż jest budowanie świadomości kierowców i innych uczestników ruchu na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa. Dlatego właśnie ruszył ogólnopolski projekt Volvo For Safety. W 2025 roku konwój z interaktywnymi strefami edukacyjnymi odwiedzi w sumie 9 polskich miast, zapraszając mieszkańców do świata edukacji poprzez doświadczenie. Wstęp do interaktywnego miasteczka Volvo For Safety jest bezpłatny.
W specjalnie stworzonej strefie symulatorów będzie można poczuć działanie sił i przeciążeń występujących podczas wypadków – m.in. w symulatorze dachowania, symulatorze zderzeń oraz symulatorze urazów głowy. Odwiedzający sprawdzą także swój czas reakcji i przekonają się, jak codzienne przedmioty drastycznie zmieniają swoją wagę pod wpływem przeciążeń w razie nagłego hamowania – co zobrazuje, jak niebezpieczne mogą stać się luźne przedmioty w trakcie wypadku.

Wizja 0 – Zero Ofiar Zero Wypadków

Dlaczego Volvo zajmuje się edukacją? Poza misją tworzenia najbezpieczniejszych samochodów na świecie Volvo przyświeca idea Zero Ofiar Zero Wypadków. A to oznacza również tak bardzo wciąż potrzebną edukację wszystkich użytkowników dróg.
Z badań zrealizowanych na zlecenie Volvo w Polsce wynika, że aż 64% ankietowanych uważa, że Polacy jeżdżą niebezpiecznie, a 32% kierowców bagatelizuje jazdę zgodną z ograniczeniami prędkości. Co zatrważające, 10% badanych uważa jazdę bez zapiętych pasów za bezpieczną, 6% respondentów nie dostrzega zagrożeń wynikających z jazdy pod wpływem alkoholu, a 70% przewozi swoje czworonożne pupile w sposób zagrażający wszystkim pasażerom.
W Volvo o bezpieczeństwie myślimy znacznie szerzej. Potrafimy robić najbezpieczniejsze samochody na świecie, bo trzeba wiedzieć, że standard bezpieczeństwa Volvo istotnie wykracza poza międzynarodowe certyfikacje wyjaśnia Emil Dembiński, dyrektor zarządzający Volvo Car Poland i dodaje
„Natomiast inicjatywa Volvo For Safety to nasza odpowiedź na wciąż aktualne wyzwania w ruchu drogowym, bo aby z nimi walczyć potrzebujemy podniesienia świadomości dotyczącej istniejących zagrożeń wśród wszystkich jego uczestników”.
Przy okazji połówki wakacji, ogólnopolska kampania edukacyjna Volvo For Safety minęła półmetek tegorocznej trasy. Od startu roadshow w maju już 44 809 osób odwiedziło miasteczko bezpieczeństwa Volvo w pięciu polskich miastach – Warszawie (6 tys.), Wrocławiu (7 tys.), Sopocie (16,6 tys.), Bydgoszczy (4 tys.) i Łodzi (11,2 tys.).
Tą inicjatywą Volvo daje świetny przykład innym markom samochodowym, aby zwiększać świadomość nie tylko kierowców, ale i wszystkich uczestników ruchu drogowego, który stanowi przecież istotną część życia każdego z nas.
FacebookInstagramTikTokX
Advertisement