Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Ludzie

W spocie "Jestem LGBT - jestem człowiekiem" wzięło udział pół tysiąca osób

Autor: Monika Kurek
23-06-2020
W spocie "Jestem LGBT - jestem człowiekiem" wzięło udział pół tysiąca osóbW spocie "Jestem LGBT - jestem człowiekiem" wzięło udział pół tysiąca osób
fot. facebook.com/lgbt.kph/
W obecnej sytuacji partia rządząca prawdopodobnie żałuje tego, że w maju jednak nie odbyły się wybory korespondencyjne. Rząd raczej nie spodziewał się, że podpisanie Karty Rodziny otworzy Puszkę Pandory, a krucjata przeciw społeczności LGBT odbije im się czkawką. Wybory już za kilka dni i wszystko wskazuje na to, że wyniki mogą okazać się dość zaskakujące.
Jak na mowę nienawiści rządu reaguje społeczność LGBT? Miłością! Aby zachęcić ludzi do pójścia na wybory oraz na awsze rozprawić się z mitem "ideologii LGBT", która nie istnieje, Kampania Przeciw Homofobii postanowiła nakręcić spot "Jestem LGBT - jestem człowiekiem. Wziąć udział mógł każdy i łącznie nadesłano ponad pół tysiąca filmików. Efekt jest niesamowity, tym bardziej, że spot powstał w zaledwie... 4 dni!

Miłość to miłość

- Naszym spotem chcemy raz na zawsze rozprawić się z odczłowieczającym mitem nieistniejącej ideologii i wzmocnić społeczność LGBT. Wideo ma też na celu zmobilizowanie jak największej liczby osób do udział w wyborach, które dzięki zaangażowaniu i determinacji mają szansę zakończyć w Polsce erę homofobicznej i transfobicznej prezydentury - mówi Cecylia Jakubczak z Kampanii Przeciw Homofobii.
Hasło przewodnie akcji, czyli "Jestem LGBT - jestem człowiekiem", nawiązuje do zwrotu "ideologia LGBT", uparcie stosowanego przez rząd i prorządowe media w walce ze społecznością LGBT. Został użyty m.in. we wspomnianej Karcie Rodziny, a prezydent Duda wielokrotnie odwołuje się do mitycznej "ideologii LGBT" w swoich wystąpieniach, a nawet porównał ją do komunizmu.
Właśnie dlatego Kampania Przeciw Homofobii postanowiła nakręcić spot oraz pokazać ludzi, którzy tworzą społeczność LGBT. W przygotowanym w zaledwie cztery dni filmiku, blisko pół tysiąca osób LGBT z z całej Polski patrząc wprost do kamery mówi jedno i to samo zdanie – „Jestem LGBT – jestem człowiekiem”. Narracja prorządowych mediów oraz rządu opiera się na dehumanizacji mniejszości, tymczasem członkowie społeczność LGBT to nasi współpracownicy, lekarze, pracownicy sklepów, sąsiedzi, nauczyciele, a często również członkowie rodziny
Jak podkreśla Kampania Przeciw Homofobii, w spocie obok rozpoznawalnych osób LGBT, jak np. wokalista Michał Kwiatkowski, siatkarka Katarzyna Skorupa, perkusista Lao Che Michał Dimon Jastrzębski i aktywistka Areta Szpura, na ekranie zobaczymy pracowników biurowych, studentki, lekarki, młodzież szkolną czy artystów, którzy łącznie tworzą w Polsce 2 milionową społeczność. Warto o nich pamiętać idąc na wybory 28 czerwca.
Spot Kampanii Przeciw Homofobii, który objęliśmy patronatem, możecie obejrzeć poniżej:
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Brytyjska organizacja żąda usunięcia "365 dni" z Netflixa

Brytyjska organizacja żąda usunięcia "365 dni" z Netflixa

Modelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci Beauty

Modelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci Beauty

100-letni żółw seksoholik, który uratował swój gatunek, przechodzi na emeryturę

100-letni żółw seksoholik, który uratował swój gatunek, przechodzi na emeryturę

"Anty-Facebook" ma już 8 milionów użytkowników. Działa też w Polsce

"Anty-Facebook" ma już 8 milionów użytkowników. Działa też w Polsce

Stysio: "Makijaż jest dla mnie formą wyrazu artystycznego" [wywiad]

Stysio: "Makijaż jest dla mnie formą wyrazu artystycznego" [wywiad]

Polecane

Brytyjska organizacja żąda usunięcia "365 dni" z Netflixa

Brytyjska organizacja żąda usunięcia "365 dni" z Netflixa

Modelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci Beauty

Modelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci Beauty

100-letni żółw seksoholik, który uratował swój gatunek, przechodzi na emeryturę

100-letni żółw seksoholik, który uratował swój gatunek, przechodzi na emeryturę

"Anty-Facebook" ma już 8 milionów użytkowników. Działa też w Polsce

"Anty-Facebook" ma już 8 milionów użytkowników. Działa też w Polsce

Stysio: "Makijaż jest dla mnie formą wyrazu artystycznego" [wywiad]

Stysio: "Makijaż jest dla mnie formą wyrazu artystycznego" [wywiad]