Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Moda
|
Ludzie

Modelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci Beauty

Autor: Monika Kurek
22-06-2020
Modelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci BeautyModelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci Beauty
fot. instagram.com/guccibeauty
Świat wielkiej mody raczej nie kojarzy się z inkluzywnością oraz ciałopozytywnością. Zmiany są dość powolne i zachodzą głównie pod naciskiem klientów oraz różnych organizacji. Nie wszystkie marki wychodzą z tego procesu obronną ręką, czego świetnym dowodem jest choćby narastająca niechęć do Victoria's Secret.
Bez względu na motywację koncernów i domów mody - piękno tkwi w różnorodności i zawsze dobrze jest zobaczyć w kampaniach czy sesjach zdjęciowych osoby o różnej narodowości oraz typach urody, nie wpasowujące się w standardowe kanony piękna. Właśnie dlatego zupełnie nie jesteśmy zaskoczeni tym, że serca internautów podbiła najnowsza kampania Gucci Beauty, w której wystąpiła m.in. modelka z zespołem Downa.

Siła uśmiechu

Zdjęcia powstały w ramach wspólnego projektu Gucci Beauty oraz Vogue Italia i zostały wykonane przez Davida PD Hyde'a, który wraz z Catherine Servel został wyłoniony w ramach instagramowego konkursu talentów #theguccibeautyglitch. Łącznie opublikowane ponad 6 tysięcy zdjęć z hashtagiem #theguccibeautyglitch, a uczestnicy zmierzyli się z pojęciem piękna. Nagrodą była możliwość wykonania sesji zdjęciowej promującej nową maskarę Gucci Beauty L' Obscur dla Gucci Beauty. Projektowi przyświecało hasło: "Unconventional Beauty".
W sesji Hyde'a wystąpili Enama Asiama, Ruoyi Yi, Sarah Batt, Kadri Vahersalu, Jahmal Baptise oraz Ellie Goldstein. Za inspirację do kampanii posłużyły słowa dyrektora kreatywnego Gucci Beauty, Alessandro Michele.
- Zaprojektowałem tusz do rzęs L'Obscura dla każdej autentycznej osoby, która używa makijażu do opowiedzenia swojej historii oraz do wyrażenia swojej wolności i niezależności - powiedział Michele.
Po tym jak marka Gucci Beauty opublikowała zdjęcia wykonane przez Hyde'a, niespodziewanie jedno z nich stało się viralem w social mediach. Mowa o fotografii uśmiechniętej Ellie Goldsten, czyli modelki z zespołem Downa, które polubiono niemal 60 tysięcy razy. Goldstein ma dopiero 18 lat i należy do agencji modelek Zebedee Management. Jak możemy przeczytać na jej Instagramie, pasjonuje się tańce oraz teatrem, a obecnie stara się żyć pełnią życia oraz spełniać swoje marzenia.
David PD Hyde wierzy, że w modzie i sztuce należy "pokazywać różne typy pięknych twarzy, ponieważ pomaga to przesuwać granice piękna". Jak podkreśla, "piękno jest wszędzie i można je dostrzec w każdej osobie".
- Ostatnio używałem makijażu w taki sposób, w jaki artyści używają farb, aby pokazać swoją wizję lub przekazać jakąś wiadomość. Od kiedy istnieją social media, zmieniła się rola fotografii w naszym postrzeganiu świata - mówi Hyde.
Warto przypomnieć, że to nie pierwsza kampania Gucci Beauty, która łamie stereotypy. W zeszłym roku Alessandro Michele zaangażował do swojej reklamy szminki punkową artystkę z zespołu Surfbort, Danii Miller. Choć jej uśmiech odbiega od tych, które zazwyczaj widujemy w telewizji, kampania była ogromnym sukcesem.
Tymczasem zobaczcie zdjęcia Davida PD Hyde'a dla Gucci Beauty:
1/7
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

"Anty-Facebook" ma już 8 milionów użytkowników. Działa też w Polsce

"Anty-Facebook" ma już 8 milionów użytkowników. Działa też w Polsce

100-letni żółw seksoholik, który uratował swój gatunek, przechodzi na emeryturę

100-letni żółw seksoholik, który uratował swój gatunek, przechodzi na emeryturę

Stysio: "Makijaż jest dla mnie formą wyrazu artystycznego" [wywiad]

Stysio: "Makijaż jest dla mnie formą wyrazu artystycznego" [wywiad]

W Krakowie prężnie działa ekologiczna Farma Miejska

W Krakowie prężnie działa ekologiczna Farma Miejska

Dizajn wrocławskiej restauracji wyróżniony przez prestiżowy brytyjski magazyn

Dizajn wrocławskiej restauracji wyróżniony przez prestiżowy brytyjski magazyn

Polecane

"Anty-Facebook" ma już 8 milionów użytkowników. Działa też w Polsce

"Anty-Facebook" ma już 8 milionów użytkowników. Działa też w Polsce

100-letni żółw seksoholik, który uratował swój gatunek, przechodzi na emeryturę

100-letni żółw seksoholik, który uratował swój gatunek, przechodzi na emeryturę

Stysio: "Makijaż jest dla mnie formą wyrazu artystycznego" [wywiad]

Stysio: "Makijaż jest dla mnie formą wyrazu artystycznego" [wywiad]

W Krakowie prężnie działa ekologiczna Farma Miejska

W Krakowie prężnie działa ekologiczna Farma Miejska

Dizajn wrocławskiej restauracji wyróżniony przez prestiżowy brytyjski magazyn

Dizajn wrocławskiej restauracji wyróżniony przez prestiżowy brytyjski magazyn