„Kochajcie mnie, mamo i tato”. Zebrano już ponad 400 tys. zł na odpowiedź na billboardy antyrozwodowe

Autor: KB
24-03-2021
„Kochajcie mnie, mamo i tato”. Zebrano już ponad 400 tys. zł na odpowiedź na billboardy antyrozwodowe
źr. pomagam.pl/kochajciemnie
Jakiś czas temu Polskę zalały billboardy antyrozwodowe z zapisanymi niby dziecięcą ręką słowami „Kochajcie się, mamo i tato”. Wcześniej mieliśmy do czynienia z kampanią antyaborcyjną, czyli billboardami reklamującymi tzw. hospicja perinatalne, zawierającymi „prośby” dzieci, by ich nie zabijano. Akcję przeprowadziła Wspólnota Trudnych Małżeństw Sychar. Następnie ta sama organizacja postanowiła zwrócić się z apelem do rodziców, by się nie rozwodzili – utrzymanym w podobnej konwencji, tj. ze słowami napisanymi niby ręką dziecka na billboardzie. Teraz Grupa Stonewall we współpracy ze stowarzyszenim Miłość Nie Wyklucza i ilustratorką Karoliną „Szarosen” Plewińską zainicjowała akcję nawiązującą do Sychar, z tym że jej bohaterem stało się dziecko reprezentujące społeczność LGBT+, a obok niego widnieją słowa „Kochajcie mnie, mamo i tato”. Zbiórka na kampanię trwa – w zaledwie 2 dni udało się zebrać ponad 400 000 złotych.

Wspólny cel

Choć Grupa Stonewall i Miłość Nie Wyklucza prowadzą kontrakcję dla Sychar, cel w zasadzie wszyscy mają ten sam – szczęście rodzin. Problem jednak w tym, że propaganda obecnej władzy wyklucza niektóre grupy społeczne, odmawia im podstawowych praw i zastrasza, a kryzys wciąż się pogłębia. Stopień homofobii w Polsce doprowadził do sytuacji, w której 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców, 75% przez matki, a 70% miewa myśli samobójcze. To przerażające dane.
Ideą akcji „Kochajcie mnie, mamo i tato” jest apel do rodziców o ich miłość do dzieci. Na grafice Szarosen widnieje dziecko z tęczową torbą i śladem po uderzeniu na twarzy, które prosi matkę i ojca, by je kochali.
Grafika autorstwa Karoliny „Szarosen” Plewińskiej, źr. facebook.com/szarosen
To oddolna inicjatywa ze zbiórką w serwisie pomagam.pl, lecz w zaledwie 2 dni udało się zebrać ponad 400 000 zł. Na początek billboardy zawisną w Warszawie i Poznaniu, ale organizatorzy chcą, by hasło „Kochajcie mnie, mamo i tato” pojawiło się w jak największej liczbie miejsc w całym kraju. Autorką pomysłu i obrazka na plakaty jest Karolina „Szarosen” Plewińska.
Link do zbiórki: pomagam.pl/kochajciemnie.
FacebookInstagramTikTokX