Balenciaga, Versace i inni. Świat mody wreszcie zabrał głos na temat wojny w Ukrainie
04-03-2022
Gdy 24 lutego rozpoczęła się inwazja Rosji na Ukrainę, w Mediolanie Fashion Week trwał w najlepsze. Prawie żadna marka nie wypowiedziała się głośno na temat druzgocących wydarzeń – jedną z pierwszych reakcji w danej społeczności było oddanie hołdu Ukraińcom na pokazie Armaniego. Miało to miejsce 27 lutego, czyli trzy dni po rozpoczęciu wojny.
Śledzenie social mediów przez pierwsze kilka dni wojny było przeżyciem niemal surrealistycznym. Pojawiające się na insta stories treści kontrastowały ze sobą tak, że oglądane ciągiem tworzyły groteskową narrację. Świetnie ukazał to viralowy filmik na instagramie autorstwa Bardii Zeinali, zestawiający ze sobą naprzemiennie sceny wojenne oraz modelki chodzące po wybiegach bądź oklaski i uśmiechy po zakończonych pokazach. W nieco ponad minucie praca ta zmieściła to, co każdy wówczas z niesmakiem obserwował w internecie – irracjonalność zachowania świata mody, trwającego w zupełnej ignorancji czy może wyparciu wobec tego, co dzieje się na świecie. Filmik został ironicznie podpisany “Kim’s first Prada”. 

udostępnij