Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Film

41. Warszawski Festiwal Filmowy. Tych filmów nie chcemy przegapić

Autor: Anna Rupacz
09-10-2025
41. Warszawski Festiwal Filmowy. Tych filmów nie chcemy przegapić41. Warszawski Festiwal Filmowy. Tych filmów nie chcemy przegapić
fot. kadr z filmu „Dracula”
W dniach 10–19 października 2025 Warszawa znów stanie się centrum światowego kina. W programie tegorocznego Festiwalu znalazło się aż 112 filmów pełnometrażowych i 56 krótkometrażowych. Ponad 80 z nich to premiery światowe, międzynarodowe, europejskie i regionalne. Wybraliśmy te, na które czekamy najbardziej.
Od reżyserskich debiutów znanych aktorów, przez odważne polskie produkcje, aż po bezkompromisowe kino zaangażowane społecznie – tegoroczny festiwal filmowy to prawdziwa mozaika stylów, tematów i emocji. Wśród prezentowanych tytułów znajdziemy zarówno intymne opowieści o rodzinie i traumie, jak i błyskotliwe komentarze do współczesnych przemian i eksperymenty z formą czy gatunkiem. Wybraliśmy filmy, które już teraz budzą emocje. Niewykluczone, że okażą się jednymi z najważniejszych tego roku.
patronat
1/10
„Łobuz”
Debiut reżyserki Harrisa Dickinsona, znanego przede wszystkim ze swojej znakomitej roli w filmie „W trójkącie”. Na ulicach Londynu Mike, młody bezdomny mężczyzna, walczy o przetrwanie, zmagając się z przeszłością i próbując odmienić swoje życie. Jego życie kręci się wokół marginalizacji i przelotnych przebłysków nadziei. W miarę jak podąża drogą do samopoznania, pojawiają się nieoczekiwane szanse, które mogą oznaczać nowy początek. „Łobuz” to intymny i poruszający portret ludzkiej kruchości i możliwości odkupienia.
„Chronologia wody”
Debiut reżyserki Kristen Stewart. Wychowana w środowisku rozdartym przemocą i alkoholem, Lidia Yuknavitch wydawała się skazana na samozniszczenie i porażkę, dopóki słowa nie dały jej nieoczekiwanej wolności w postaci literatury. „Chronologia wody”, adaptacja autobiograficznego bestsellera Yuknavitch, opowiada o podróży Lidii w poszukiwaniu własnego głosu, badając, w jaki sposób traumę można przekształcić w sztukę poprzez ponowne przejęcie kontroli nad własną krwawą historią, zwłaszcza tą, której doświadczają wyłącznie kobiety i dziewczęta.
„Brat”
Poruszająca opowieść o kobiecie i rodzinie wystawionej na próbę w świecie przemocy, niespełnionych ambicji i narastającego chaosu. 14-letni Dawid opiekuje się młodszym bratem i próbuje sprostać oczekiwaniom matki, która chce wyrwać się z toksycznej przeszłości i zacząć od nowa, bez męża osadzonego w więzieniu. Choć chłopak ma talent i siłę, to w codzienności rozpiętej między szkołą, domem i ulicą coraz trudniej mu zachować kontrolę. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, gdy w ich życie wkracza Konrad – jedyny dorosły, któremu Dawid naprawdę ufa. To jednak dopiero początek burzliwych wydarzeń, które mogą ostatecznie rozbić tę rodzinę... albo ją ocalić.
„Po polowaniu”
Poruszająca psychologicznie opowieść o utalentowanej i bezkompromisowo ambitnej profesor filozofii Almie Imhoff, która za wszelką cenę stara się o posadę, na którą dzięki swojej pracy zasługuje. Wtedy Maggie, najlepsza studentka Almy, niespodziewanie prosi o pomoc. Oskarża bliskiego przyjaciela Almy, co grozi odkryciem jej długo skrywanej, prywatnej historii.
„Najbogatsza kobieta na świecie”
Komediodramat Thierry'ego Klifa z Isabelle Huppert w roli głównej. Najbogatsza kobieta świata: jej uroda, inteligencja, władza. Fotograf: jego ambicja, zuchwałość, szaleństwo. Uczucie od pierwszego wejrzenia, które ich porywa. Nieufna córka walcząca o miłość matki. Czujny lokaj, który wie więcej niż się wydaje. Rodzinne sekrety. Astronomiczne darowizny. Wojna, w której wszystkie chwyty są dozwolone.
„Dracula”
Nowa propozycja czołowego rumuńskiego reżysera, Radu Jade. Film o Draculi nakręcony w Transylwanii. Co zawiera? Polowanie na wampiry. Zombie i Dracula przerywający strajk. Opowieść science fiction o powrocie Włada Palownika. Adaptacja pierwszej rumuńskiej noweli o wampirach. Historia miłosna. Film montażowy wykorzystujący klasyczny film o wampirach. Wulgarna opowieść ludowa. Kiczowate historie generowane przez sztuczną inteligencję. I wiele innych atrakcji w filmie poświęconym tej kinowej legendzie. „Nasz film dekonstruuje mit Draculi poprzez dziesiątki opowieści – absurdalnych, sensacyjnych, literackich, zabawnych, politycznych, przesadzonych, niegrzecznych, fantastycznych lub realistycznych. Film o samym kinie”.
„Dziewczęta”
Przez lata dwie pary dzieliły idealny dom wakacyjny w Alpach i cieszyły się swoim towarzystwem każdego lata. Jednak gdy ich nastoletnie córki biorą udział w szokującym wypadku, ich wieloletnia przyjaźń zostaje wystawiona na nową, niewyobrażalną próbę. Kiedy każda z par stara się odkryć prawdę i uratować własną córkę, długo skrywane napięcia i niewygodne prawdy wybuchają, zmuszając ich do porzucenia wszelkich pozorów przyzwoitości i zakwestionowania wszystkich pewników jako małżonków, rodziców i przyjaciół. Czy w kwestii ratowania swojego dziecka istnieje granica, której nie przekroczyłbyś, czy też wszystko jest dozwolone? Wciągający, ostry jak brzytwa nowy film nagrodzonego Oscarem reżysera Mike'a van Diema.
„Rocznica”
Hollywodzki debiut Jana Komasy, który został filmem otwarcia tegorocznej edycji destiwalu. Gdy pewnego pięknego popołudnia podczas przyjęcia z okazji 25. rocznicy ślubu, syn Ellen i Paula przedstawia im swoją nową dziewczynę, nikt nie podejrzewa, że to początek końca tej szczęśliwej rodziny. Owa nowa narzeczona to Liz, dawna studentka Ellen, wydalona przed laty z uczelni za radykalne poglądy. Pod uroczą powierzchownością skrywa wielkie ambicje, ale żadnych skrupułów. Z każdą kolejną rocznicą wpływ Liz na rodzinę staje się coraz większy i coraz bardziej destrukcyjny, a wylansowana przez nią nowa ideologia nazywana „Zmianą” zdobywa coraz szerszy rozgłos. Skrywane dotąd rodzinne konflikty nabierają nowej mocy, podczas gdy kraj staje nad krawędzią przepaści.
„55”
W chaotycznym wirze Mumbaju toczy się mroczna, współczesna wersja „Olivera Twista”, której sednem jest historia miłości i odkupienia. Pachpan (hinduskie słowo oznaczające 55), szesnastoletni sierota i jego gang kieszonkowców grasuje na zatłoczonych stacjach kolejowych Mumbaju, pracując dla bezwzględnego szefa mafii Sagara Bhai. Po kradzieży niezwykle dużej sumy pieniędzy od niczego niepodejrzewającego pasażera, ciekawość prowadzi Pachpana za ofiarą do jej skromnego domu. Tam odkrywa jak jego czyny zmieniły życie innych ludzi. Zhańbiony i niemogący opłacić ślubu swojej najstarszej córki, mężczyzna odbiera sobie życie na torach kolejowych, gdzie został okradziony. Dręczony wyrzutami sumienia, Pachpan postanawia zaangażować się w życie córki swojej ofiary, niezależnie od tego, co to będzie oznaczać dla jego własnej pozycji w gangu Sagara.
„Głos Hind Rajab”
Jeden z najgłośniejszych filmów tego roku, który na festiwalu w Wenecji zdobył niemal 24-minutowe owacje. 29 stycznia 2024 roku Wolontariusze Czerwonego Półksiężyca otrzymują zgłoszenie alarmowe. Sześcioletnia dziewczynka jest uwięziona w samochodzie pod ostrzałem w Strefie Gazy i błaga o ratunek. Starając się utrzymać z nią łączność, robią wszystko, co w ich mocy, aby wysłać do niej karetkę. Dziewczynka nazywała się Hind Rajab.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Warszawa znów stanie się centrum światowego kina. Czas na 41. Warszawski Festiwal Filmowy

Warszawa znów stanie się centrum światowego kina. Czas na 41. Warszawski Festiwal Filmowy

„Die my love” – Robert Pattinson i Jennifer Lawrence jako niezrównoważone małżeństwo [ZWIASTUN]

„Die my love” – Robert Pattinson i Jennifer Lawrence jako niezrównoważone małżeństwo [ZWIASTUN]

Dzieła sztuki na planie filmowym. Jak malarstwo i rzeźba budują narrację filmową

Dzieła sztuki na planie filmowym. Jak malarstwo i rzeźba budują narrację filmową

Polska aktorka nominowana do szkockiej Bafty obok Tildy Swinton i Karen Gillan

Polska aktorka nominowana do szkockiej Bafty obok Tildy Swinton i Karen Gillan

„Jak być kochanym” – Marcin Dorociński wcieli się w legendę polskiego kina

„Jak być kochanym” – Marcin Dorociński wcieli się w legendę polskiego kina

Benny Safdie solowo nokautuje filmem „Smashing Machine” [RECENZJA]

Benny Safdie solowo nokautuje filmem „Smashing Machine” [RECENZJA]

Polecane

Warszawa znów stanie się centrum światowego kina. Czas na 41. Warszawski Festiwal Filmowy

Warszawa znów stanie się centrum światowego kina. Czas na 41. Warszawski Festiwal Filmowy

„Die my love” – Robert Pattinson i Jennifer Lawrence jako niezrównoważone małżeństwo [ZWIASTUN]

„Die my love” – Robert Pattinson i Jennifer Lawrence jako niezrównoważone małżeństwo [ZWIASTUN]

Dzieła sztuki na planie filmowym. Jak malarstwo i rzeźba budują narrację filmową

Dzieła sztuki na planie filmowym. Jak malarstwo i rzeźba budują narrację filmową

Polska aktorka nominowana do szkockiej Bafty obok Tildy Swinton i Karen Gillan

Polska aktorka nominowana do szkockiej Bafty obok Tildy Swinton i Karen Gillan

„Jak być kochanym” – Marcin Dorociński wcieli się w legendę polskiego kina

„Jak być kochanym” – Marcin Dorociński wcieli się w legendę polskiego kina

Benny Safdie solowo nokautuje filmem „Smashing Machine” [RECENZJA]

Benny Safdie solowo nokautuje filmem „Smashing Machine” [RECENZJA]