„Ugruntowanie dziewcząt do cnót niewieścich", czyli edukacja wg Czarnka

Autor: Monika Kurek
13-07-2021
„Ugruntowanie dziewcząt do cnót niewieścich", czyli edukacja wg Czarnka
fot. kadr z "Czarnek o grzechu LGBT, zbrodni pedofilii i filmie Sekielskiego"
Każdego roku w wakacje Ministerstwo Edukacji i Nauki ogłasza kierunki polityki światowej państwa zatwierdzone przez ministra edukacji i nauki. W priorytetach ministra Czarnka na rok szkolny 2021/2022 możemy znaleźć m.in. wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny czy wzmocnienie edukacji ekologicznej. Co to właściwie oznacza?
W czwartkowym wydaniu „Naszego Dziennika" doradca ministra, dr Paweł Skrzydlewski, zinterpretował priorytety Czarnka, a jego słowa na temat wychowania kobiet oraz „ugruntowania dziewcząt do cnów właściwych" odbiły się w internecie szerokim echem. Dziś Czarnek odniósł się do komentarza Skrzydlewskiego w Radiowej Jedynce.

Indoktrynacja dziewczynek

Wiadomo już, co znajduje się w ogłoszonych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki kierunkach polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022:
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego.
Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych.
Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych.
Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalnej.
Choć sama treść dokumentu, do którego dotarła „Gazeta Wyborcza", nie jest szczególnie kontrowersyjna, niepokój może budzić czwartkowa interpretacji dr Pawła Skrzydlewskiego, zaufanego doradcy ministra. Skrzydlewski jest profesorem Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie oraz felietonistą... Radia Maryja. W czwartkowym wydaniu „Naszego Dziennika", ogólnopolskiego dziennika o profilu katolicko-narodowym, wypowiedział się on na temat priorytetów Czarnka na najbliższy rok szkolny.
Skrzydlewski uważa, że program nauczania wychowania do życia w rodzinie jest „trafnie osadzony na zdrowej antropologii, która widzi w człowieku osobę, a nie wyłącznie płeć" . Zwrócił także uwagę na rolę rodziny w rozwijaniu w dziecku cnót społecznych oraz wychowaniu go na „człowieka dojrzałego, czyli takiego, który umie spełniać dobro". Z kolei, żeby mogły się one odpowiednio rozwijać, należy „mieć zdrową rodzinę, opartą na monogamicznym nierozerwalnym związku mężczyzny i kobiety". Trudno nie zauważyć, że to bardzo tendencyjne stwierdzenie, które wyklucza sporą część polskiego społeczeństwa.
Doradca ministra podkreślił również, jak ważne w tym procesie jest „właściwe wychowania kobiet, a mianowicie ugruntowanie dziewcząt do cnót niewieścich".
- Dziś obserwujemy w kulturze bardzo niebezpieczne zjawisko moralne, także religijne, pewnego zepsucia duchowego kobiety, polegającego na rozbudzeniu w kobiecie pychy, która się przejawia próżnością, zainteresowaniem wyłącznie sobą, egotyzmem, zwalczaniem obiektywnego porządku na rzecz widzenia siebie. Jeśli takie postawy się upowszechnia, to jednocześnie zabija się rodzinę, zamyka się na płodność. A przecież ludzie potrzebują domu pojętego nie tylko jako miejsce, lecz jako etos stwierdził Skrzydlewski.
Dzisiaj Czarnek był gościem audycji „Sygnał Dnia" w Radiowej Jedynce i odniósł się do słów Skrzydlewskiego.
Pan profesor Skrzydlewski to wybitny filozof, mówiący szczerą prawdę. Jeśli ktoś się podśmiewa z tego, że dziewczęta powinny być bardziej wrażliwe na cnoty niewieście, no to ja się zapytam, to na jakie mają być wrażliwe, męskie? No niektórzy mogliby chcieć takich rzeczy, no ale my genderowcami nie jesteśmy - oznajmił Czarnek.
FacebookInstagramTikTokX