Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

W polskim mieście pojawił się eko automat na środki czystości bez plastiku. Wystarczy przynieść własne opakowanie

Autor: Monika Kurek
24-08-2019
W polskim mieście pojawił się eko automat na środki czystości bez plastiku. Wystarczy przynieść własne opakowanieW polskim mieście pojawił się eko automat na środki czystości bez plastiku. Wystarczy przynieść własne opakowanie
źródło: Fanpage Cosmetomat w Polsce: https://www.facebook.com/cosmetomat.Polska/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARCUAyykqK8YvBrIMIYa37jqOT5-BPTvH8GzRdMqq4MUfUnJ_gC75EwNyGwWnZlSKM-gEeMsOdZYHF1y
Każdego dnia pojawiają się kolejne informacje o różnorakich katastrofach klimatycznych. Powaga sytuacji sprzyja kreatywności – coraz częściej powstają firmy, dla których priorytetem są proekologiczne rozwiązania. Na oryginalny pomysł zredukowania plastiku wpadła nowa, innowacyjna firma z Poznania.
Cosmetomat to pierwsza w Polsce sieć automatów do sprzedaży środków czystości, które nie generują śmieci – pozbyli się jednorazowych plastikowych opakowań. Idea jest prosta: wystarczy przyjść z własnym opakowaniem, np. słoikiem i napełnić je w dystrybutorze. Pierwszy automat pojawił się w tym tygodniu na pokazie próbnym w łódzkiej restauracji TAKŻETEGO wege bistro i cieszył się dużym zainteresowaniem.
"Idea i pomysł na taką maszynę pojawił się w głowach Bazylego Głowackiego i Moniki Ratajczak-Głowackiej podczas rozmowy z teściową przy świątecznym stole, która od wielu lat pracuje w zakładzie zajmującym się utylizacją odpadów. Rozmowie towarzyszyła atmosfera złości i zdumienia wobec tego, jak postępujemy z naszą planetą, jakie mamy nawyki konsumenckie, ile produkujemy i zużywamy jednorazowego plastiku. Tak naprawdę jednak pomysłów na nasz Cosmetomat leży wiele na ulicach, parkach i oceanach – każda kolejna plastikowa butelka była impulsem do stworzenia automatu do nalewania środków czystości do własnych opakowań" – powiedział nam Patryk Krawczyk z Działu Marketingu Cosmetomat.
Łódzki automat to dopiero prototyp – nadal testowane są różne rozwiązania techniczne. W przyszłości dostępne będą przeróżne środki czystości – płyny do prania i płukania, płyny do mycia szyb, podłóg, naczyń, powierzchni – czyli wszystko, co czy czyści i pierze oraz ma formę płynną. Warto zaznaczyć, że koncepcja Cosmetomatu kształtuje się na podstawie współpracy z producentami środków czystości, galeriami handlowymi i sklepami oraz przyszłymi użytkownikami.
Drugi event pokazowy Cosmetomatu odbędzie się 31 sierpnia w Poznaniu. Będzie można go znaleźć w Parku Wilsona. Na Facebooku powstało nawet specjalne wydarzenie promujące tę inicjatywę.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, niedługo pierwszy Cosmetomat w Polsce zagości na stałe w łódzkim sklepie Na Gramy.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

3 polskie filmy mają szansę na nagrodę Europejskiej Akademii Filmowej

3 polskie filmy mają szansę na nagrodę Europejskiej Akademii Filmowej

Naukowcy są pewni: ludzie, którzy używają emotikonów, uprawiają więcej seksu

Naukowcy są pewni: ludzie, którzy używają emotikonów, uprawiają więcej seksu

Nie jestem z innej bajki. Dzieci z zespołem Downa jako bajkowe postaci w poruszającej kampanii

Nie jestem z innej bajki. Dzieci z zespołem Downa jako bajkowe postaci w poruszającej kampanii

Polecane

3 polskie filmy mają szansę na nagrodę Europejskiej Akademii Filmowej

3 polskie filmy mają szansę na nagrodę Europejskiej Akademii Filmowej

Naukowcy są pewni: ludzie, którzy używają emotikonów, uprawiają więcej seksu

Naukowcy są pewni: ludzie, którzy używają emotikonów, uprawiają więcej seksu

Nie jestem z innej bajki. Dzieci z zespołem Downa jako bajkowe postaci w poruszającej kampanii

Nie jestem z innej bajki. Dzieci z zespołem Downa jako bajkowe postaci w poruszającej kampanii