Supreme używa lalek erotycznych w nowej kampanii. Moda, ironia czy tani chwyt na kliki?
08-09-2025
Kiedy Supreme wypuszcza nowy produkt, internet zawsze eksploduje od komentarzy. Tym razem jednak marka streetwearowa poszła w stronę, której chyba nikt się nie spodziewał. W ich najnowszej kampanii nie zobaczymy ani modelek, ani modeli – zamiast nich pojawily się hiperrealistyczne lalki seksualne. Na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że to kolejna kreacja wygenerowana przez AI. Ale nie – to plastik, lateks i celowa prowokacja.
Supreme reklamuje w ten sposób skórzany pas narzędziowy – gadżet, który w normalnych warunkach nosiliby pracownicy budowlani. Dlaczego więc użyto lalek seksualnych, a nie żywych ludzi? To pytanie można czytać na kilka sposobów. Czy to ironiczna próba odwrócenia schematów i seksualizacji „narzędzi pracy” – przez tych, którzy sami najczęściej seksualizują? A może zgryźliwy komentarz na temat mody, która od lat wykorzystuje ciało, zwłaszcza kobiece, jako towar? W końcu stereotyp „budowlańca” to mężczyzna, który często sprowadza kobiety do obiektów seksualnych. Supreme zdaje się odwracać role, pokazując w obiektywie lalki zamiast realnych ciał. Ale czy ta przewrotność faktycznie przełamuje schematy, czy raczej powiela je w nowej, plastikowej formie?
udostępnij
Polecane