Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

Luigi Mangione nową twarzą Shein? Marka wykorzystała fałszywy wizerunek domniemanego zabójcy

Autor: Anna Rupacz
04-09-2025
Luigi Mangione nową twarzą Shein? Marka wykorzystała fałszywy wizerunek domniemanego zabójcyLuigi Mangione nową twarzą Shein? Marka wykorzystała fałszywy wizerunek domniemanego zabójcy
fot. materiał pochodzący ze strony Shein
Po marce działającej zgodnie z koncepcją fast-fashion z pewnością nikt nie spodziewał się wiele. Jednak wykorzystanie wizerunku 27-latka podejrzanego o morderstwo wydaje się być przekroczeniem wszelkich granic. Szczególnie kiedy istnieją podejrzenia, że została użyta do tego sztuczna inteligencja.
4 grudnia 2024 roku został zastrzelony Brian Thompson, prezes United Healthcare. Po ogólnokrajowej obławie, 10 grudnia Luigi Mangione został aresztowany i oskarżony o dokonanie zabójstwa. Sprawa wywołała wtedy niemałe poruszenie w sieci. Kontrowersje wokół 27-latka znów powracają. Luigi Mangione stał się rzekomo twarzą Shein, jednej z największych marek fast-fashion. Niepokój wśród internautów wzrósł jeszcze bardziej, bowiem mężczyzna wciąż przebywa w areszcie. Jego udział w kampanii wydaje się zatem co najmniej absurdalny. Wątpliwa jest tym samym jego zgoda na użycie wizerunku.
fot. zrzut ekranu ze strony Shein
Shein usunęło już zdjęcie z podobizną 27-latka oraz zapowiedziało przegląd swoich procedur monitorowania. Pozostaje jednak pytanie, jak doszło do zaistniałej sytuacji. Markę podejrzewa się o wykorzystanie do tego celu sztucznej inteligencji, co w przeszłości robiła już niejednokrotnie, chociażby do projektowania ubrań.
„Zdjęcie zostało dostarczone przez zewnętrznego dostawcę i zostało natychmiast usunięte po jego odkryciu. Mamy rygorystyczne standardy dla wszystkich produktów na naszej platformie. Prowadzimy dokładne dochodzenie, wzmacniamy nasze procesy monitorowania i podejmiemy odpowiednie działania przeciwko dostawcy” mówi rzecznik Shein
Choć okoliczności pojawienia się wizerunku Mangionego na stronie Shein wciąż nie są dokładnie znane, sytuacja ta niepokoi. Pomijając potencjalne wykorzystanie sztucznej inteligencji, po raz kolejni jesteśmy świadkami gloryfikacji przestępców.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Demon w Labubu. Jak pluszowa lalka stała się przedmiotem rytuałów

Demon w Labubu. Jak pluszowa lalka stała się przedmiotem rytuałów

Kobiety, które kochają się w seryjnych mordercach. Czy to zaburzenie?

Kobiety, które kochają się w seryjnych mordercach. Czy to zaburzenie?

Rewolucja seksualna w kinie – między sztuką a cenzurą

Rewolucja seksualna w kinie – między sztuką a cenzurą

Zwiastun „Wichrowych Wzgórz” wywołał burzę w sieci. Co jest nie tak? [TRAILER]

Zwiastun „Wichrowych Wzgórz” wywołał burzę w sieci. Co jest nie tak? [TRAILER]

15-minutowe owacje na stojąco. „The Smashing Machine” w Wenecji

15-minutowe owacje na stojąco. „The Smashing Machine” w Wenecji

Debiut marki Post Malone – koń na wybiegu, western, jeans

Debiut marki Post Malone – koń na wybiegu, western, jeans

Polecane

Demon w Labubu. Jak pluszowa lalka stała się przedmiotem rytuałów

Demon w Labubu. Jak pluszowa lalka stała się przedmiotem rytuałów

Kobiety, które kochają się w seryjnych mordercach. Czy to zaburzenie?

Kobiety, które kochają się w seryjnych mordercach. Czy to zaburzenie?

Rewolucja seksualna w kinie – między sztuką a cenzurą

Rewolucja seksualna w kinie – między sztuką a cenzurą

Zwiastun „Wichrowych Wzgórz” wywołał burzę w sieci. Co jest nie tak? [TRAILER]

Zwiastun „Wichrowych Wzgórz” wywołał burzę w sieci. Co jest nie tak? [TRAILER]

15-minutowe owacje na stojąco. „The Smashing Machine” w Wenecji

15-minutowe owacje na stojąco. „The Smashing Machine” w Wenecji

Debiut marki Post Malone – koń na wybiegu, western, jeans

Debiut marki Post Malone – koń na wybiegu, western, jeans