St. Vincent: „Chodzi o to, aby kopać głębiej i głębiej w swojej emocjonalności” [WYWIAD]
Autor: Monika Kurek
04-10-2024
Z jednej strony pisze z Taylor Swift hit „Cruel Summer” i dogrywa się do soundtracku Minionków, z drugiej przekracza kolejne granice na swoich albumach.
Jej projekty charakteryzuje wyrazistość. Pierwsze albumy czerpały z motywów horrorowych, a „Masseduction” przygląda się takim zagadnieniom, jak władza czy seks. Na okładce „Daddy’s Home” przypomina bohaterkę filmu „Paryż, Texas” Wima Wendersa, podczas gdy sam album jest inspirowany jej ojcem, który w 2019 roku wyszedł z więzienia, gdzie trafił za udział w przestępstwach finansowych. Ma na koncie trzy nagrody Grammy, kawałek do serialu „Dziewczyny” platformy Max, debiut reżyserski w antologii horrorowej “XX” i była w trasie z Davidem Bornem, z którym zresztą nagrała wspólny krążek.

udostępnij