Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

Pokolenie Z wywróci wasz świat do góry nogami, milenialsi!

04-12-2020
Pokolenie Z wywróci wasz świat do góry nogami, milenialsi!Pokolenie Z wywróci wasz świat do góry nogami, milenialsi!
fot. Priscilla Du Preez/Unsplash
W najnowszym raporcie Bank of America pokolenie milenialsów zostaje zmiażdżone przez pokolenie Z niczym boomersi w internecie. Generacja Z została okrzyknięta najbardziej przełomowym pokoleniem, które zapoczątkowało rewolucyjne zmiany rynkowe i zmieniło cały znany model marketingowy.

Młodzi na drodze do przejęcia pałeczki na światowym rynku

Zgodnie z przewidywaniami, sytuacja finansowa i zarobki przedstawicieli generacji Z przewyższą te millenialsów w ciągu najbliższych 10 lat, a jakby tego było mało, młodsze pokolenie jest najszybciej bogacącym się pokoleniem w historii. Do 2030 roku ich dochody mają podwoić się aż pięciokrotnie.
Spowoduje to wielki transfer bogactwa od starszych pokoleń, a pokolenie Z stanie się największą światową siłą konsumencką. Udział młodych w rynku wymagał wprowadzenia nowego modelu rozwiązań. To dlatego, że przedstawiciele pokolenia Z wychowali się od urodzenia w realiach internetowych i są przyzwyczajeni do skutków globalizacji. Era kształtowania potrzeb konsumentów przez marki i rynek dobiegła końca, teraz to styl życia młodszego pokolenia stał się decyzyjnym czynnikiem.

Generacja Z doprowadzi znane i lubiane branże do ruiny

Lifestyle pokolenia Z, w porównaniu do stylu życia młodych ludzi poprzednich pokoleń, jest dość odmienny. Znacznie zmalało zainteresowanie typowymi atrybutami imprezowymi, bowiem aż połowa generacji Z deklaruje niespożywanie alkoholu. Popularność tytoniu też znacznie maleje, ale na rzecz marihuany. Największe obawy mają przedstawiciele rynku mięsnego: ponad połowa młodego pokolenia stosuje wegańską lub wegetariańską dietę i rezygnuje ze spożycia produktów odzwierzęcych.
Pokolenie Z, w raporcie Bank of America, jest przedstawione nie tylko jako praktycznie nieustająco podłączone do sieci i załatwiające większość spraw online. Z raportu wyłania się również bardzo świadomy konsumencko obraz młodych ludzi, którzy jakość przekładają ponad cenę i zdają sobie sprawę, że za niską ceną produktu stoją najczęściej wyzysk i złe warunki pracy.
Podążając za tymi wnioskami, pokolenie Z ma dużo większe oczekiwania wobec rynku pracy. Młodzi nie chcą pracować za małe pieniądze i zgadzać się na łamanie praw pracowniczych przez wielkie korporacje. Cenią sobie zrównoważony luksus, co ciągnie za sobą również sporą dbałość o analizę potencjalnie wybranej marki pod kątem ekologii i szkodliwości dla środowiska. W dzisiejszych czasach bycie proekologicznym brandem to nie, tak jak jeszcze 10 lat temu, powód do dumy i główny motyw reklamowy, ale raczej obowiązek i minimalny wymóg konsumentów.
Wielu przedstawicieli branż świecących triumfy, w erze generacji Z odczuwa zagrożenie między innymi przez bardzo rozbudowane usługi internetowe (jak dowóz jedzenia czy dostawy zakupów). Młodzi są też jedynym dotychczasowym pokoleniem, które z niesmakiem patrzy na perspektywę wyprowadzki na przedmieścia, deklarując chęć osiedlania się na stałe w mieście.

Skąd bierze się rewolucyjność pokolenia Z?

Analitycy rynkowi twierdzą, że przedstawiciele młodego pokolenia pracują na niepopularnych, ale niezwykle rozwojowych rynkach. Zgodnie z przewidywaniami, nowe gałęzie rynkowe mają rozwijać się błyskawicznie, a głównymi ośrodkami rozwoju mają być kraje, które dopiero w ostatnich latach budują swoją technologiczną potęgę. Mowa tutaj zwłaszcza o Indiach, które w raporcie okrzyknięto krajem generacji Z m.in. ze względu na przełomowe zmiany społeczne wśród młodzieży, takie jak odnotowany wzrost alfabetyzacji czy wzrost urbanizacji. Kolejnymi państwami mającymi szanse na wykorzystanie potencjału rewolucyjnego pokolenia Z są według Bank of America Meksyk, Filipiny czy Tajlandia.
/tekst: Lidia Wielgomas/
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Pokolenie millennialsów – więcej niekorzystnych prognoz od poprzednich generacji

Pokolenie millennialsów – więcej niekorzystnych prognoz od poprzednich generacji

Balenciaga zaprezentuje swoją nową kolekcję... w grze komputerowej

Balenciaga zaprezentuje swoją nową kolekcję... w grze komputerowej

„Financial Times” zaliczył Martę Lempart do grona najbardziej wpływowych kobiet w 2020 roku

„Financial Times” zaliczył Martę Lempart do grona najbardziej wpływowych kobiet w 2020 roku

Jak brzmiał rok 2020? Spotify opublikowało listy najczęściej słuchanych wykonawców

Jak brzmiał rok 2020? Spotify opublikowało listy najczęściej słuchanych wykonawców

Polecane

Pokolenie millennialsów – więcej niekorzystnych prognoz od poprzednich generacji

Pokolenie millennialsów – więcej niekorzystnych prognoz od poprzednich generacji

Balenciaga zaprezentuje swoją nową kolekcję... w grze komputerowej

Balenciaga zaprezentuje swoją nową kolekcję... w grze komputerowej

„Financial Times” zaliczył Martę Lempart do grona najbardziej wpływowych kobiet w 2020 roku

„Financial Times” zaliczył Martę Lempart do grona najbardziej wpływowych kobiet w 2020 roku

Jak brzmiał rok 2020? Spotify opublikowało listy najczęściej słuchanych wykonawców

Jak brzmiał rok 2020? Spotify opublikowało listy najczęściej słuchanych wykonawców