Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Art & Dizajn

„płonę, ale już nie spalam się jak kiedyś” – wystawa fotografii Natalii Klimzy w galerii Traffic Design

Autor: Anna Rupacz
29-07-2025
„płonę, ale już nie spalam się jak kiedyś” – wystawa fotografii Natalii Klimzy w galerii Traffic Design„płonę, ale już nie spalam się jak kiedyś” – wystawa fotografii Natalii Klimzy w galerii Traffic Design
fot. Natalia Klimza
„płonę, ale już nie spalam się jak kiedyś” to fotograficzna opowieść o przekształcaniu cielesności w zmysłową abstrakcję. O tym, jak intymność, erotyzm i duchowość mogą istnieć poza dosłownością, w formie światła, koloru i relacji między obrazami. Wernisaż wystawy odbędzie się 1 sierpnia w galerii Traffic Design w Gdyni.
Autorka zdjęć, Natalia Klimza, ma na swoim koncie współprace z polskimi i zagranicznymi magazynami modowymi i lifestylowymi. Jest autorką sesji oraz okładek. Jednocześnie poza tym obiegiem artystka zgłębia swój indywidualny, niezależny język fotograficzny, w którym koncentruje się na tym, co zmysłowe i sensualne, ale uchwycone w formie niedosłownej – w abstrakcji. Wystawa prezentowana w przestrzeni galerii Traffic Design łączy te dwa światy. Estetykę modowo-studyjną i głębię wyrazu malarskiego. To projekt osobisty, ale zarazem uniwersalny – o transformacji i wewnętrznym ogniu, który przestaje być destrukcją, a staje się twórczym światłem.
Większość prac zorganizowana jest w układach dyptycznych. Zestawione obrazy wprowadzają rytm, który działa intuicyjnie. Widz zostaje zaproszony do czytania relacji między abstrakcją a figurą, między ruchem a koncentracją, między światłem a jego brakiem. Tytułowy płomień pełni tu podwójną rolę – jest zarówno tematem, jak i jego metaforą. Uchwycony przez artystkę nie jawi się jako niszczycielski żywioł, lecz jako miękka, sensualna energia, która przybiera biomorficzne kształty i buduje znaczenia.
Pośród tych form pojawiają się także i figury ciemnoskórych kobiet. Silne i skupione, a jednocześnie otwarte na lekkość i grę z tym, co niewypowiedziane. To postaci-ikony – obiektyw Klimzy ich nie uprzedmiotawia, lecz wprowadza podmiot w przestrzeń między fizycznością a metafizyką. Całość estetycznie domyka paleta barw i trzy kolory jako mosty między znaczeniami: czerwień wyzwala erotyzm, żółć otwiera na duchowość, a indygo wprowadza aurę tajemnicy. Intymność i seksualność zostają przetłumaczone tu na język abstrakcji. Nie ma dosłowności – jest gęste i gorące cielesne napięcie.
K MAG od dawna wspiera działania Natalii Klimzy, fotografka publikowała sesje zdjęciowe na naszych łamach już kilka lat temu, zrealizowała także sesję okładkową z Sokołem! Kuratorką jej najnowszej wystawy jest Daga Ochendowska, krytyczka sztuki i autorka tekstów dla Contemporary Lynx, a także założycielka i kuratorka rezydencji sunmedess w Maroko.
View this post on Instagram
Wernisaż odbędzie się 1 sierpnia o godzinie 19.00 w Traffic Design w Gdyni (ul. Stefana Żeromskiego 36).
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

[Z archiwum K MAG] Gorące parkiety, spocone ciała i rozpalone słońce Italii. O narodzinach italo disco i jego fenomenie

[Z archiwum K MAG] Gorące parkiety, spocone ciała i rozpalone słońce Italii. O narodzinach italo disco i jego fenomenie

Klasyki na platformach streamingowych. Fenomenalne tytuły, które trzeba nadrobić

Klasyki na platformach streamingowych. Fenomenalne tytuły, które trzeba nadrobić

Ballroom jak religia: więcej niż taniec, więcej niż moda

Ballroom jak religia: więcej niż taniec, więcej niż moda

Vicky Krieps: „Krytykowano mnie za niezależne myślenie i wychowywanie dzieci po swojemu” [WYWIAD]

Vicky Krieps: „Krytykowano mnie za niezależne myślenie i wychowywanie dzieci po swojemu” [WYWIAD]

Iga Lis porusza serca widzów swoim pełnometrażowym debiutem „Bałtyk” [RECENZJA]

Iga Lis porusza serca widzów swoim pełnometrażowym debiutem „Bałtyk” [RECENZJA]

Dwoje Polaków wśród 10 najdroższych artystów na świecie

Dwoje Polaków wśród 10 najdroższych artystów na świecie

Polecane

[Z archiwum K MAG] Gorące parkiety, spocone ciała i rozpalone słońce Italii. O narodzinach italo disco i jego fenomenie

[Z archiwum K MAG] Gorące parkiety, spocone ciała i rozpalone słońce Italii. O narodzinach italo disco i jego fenomenie

Klasyki na platformach streamingowych. Fenomenalne tytuły, które trzeba nadrobić

Klasyki na platformach streamingowych. Fenomenalne tytuły, które trzeba nadrobić

Ballroom jak religia: więcej niż taniec, więcej niż moda

Ballroom jak religia: więcej niż taniec, więcej niż moda

Vicky Krieps: „Krytykowano mnie za niezależne myślenie i wychowywanie dzieci po swojemu” [WYWIAD]

Vicky Krieps: „Krytykowano mnie za niezależne myślenie i wychowywanie dzieci po swojemu” [WYWIAD]

Iga Lis porusza serca widzów swoim pełnometrażowym debiutem „Bałtyk” [RECENZJA]

Iga Lis porusza serca widzów swoim pełnometrażowym debiutem „Bałtyk” [RECENZJA]

Dwoje Polaków wśród 10 najdroższych artystów na świecie

Dwoje Polaków wśród 10 najdroższych artystów na świecie