Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Pierwsza kampania mody stworzona przy wsparciu AI dla polskiej marki odzieżowej

16-08-2023
Pierwsza kampania mody stworzona przy wsparciu AI dla polskiej marki odzieżowejPierwsza kampania mody stworzona przy wsparciu AI dla polskiej marki odzieżowej
kadr z filmu „Archive”
Przemysł mody wkracza w erę innowacji, a polska marka Pako Lorente wykorzystuje tę możliwość. Ich najnowsza kampania „Pewni Ciebie” wyznacza nowy kierunek w świecie fashion, wykorzystując potencjał sztucznej inteligencji.
Marka Pako Lorente od długiego czasu cieszy się uznaniem jako producent wysokiej jakości odzieży i akcesoriów dla mężczyzn. Jest także firmą nagradzaną za odważne i niekonwencjonalne podejście do komunikacji i marketingu. Poprzednie kolekcje zainicjowały Klub Kultur, który wybrał ambasadorów spośród klientów marki. W tym sezonie zespół kreatywny postanowił sięgnąć po narzędzia sztucznej inteligencji, tworząc kampanię, która zaciekawia. Natalia Eljaszuk, dyrektor ds. komunikacji wizualnej w Pako Lorente, podkreśla:
„Zastosowanie grafik stworzonych przez sztuczną inteligencję w kampanii na sezon jesień-zima 2023 to przełom i nowy kierunek w tworzeniu kreatywnych konceptów. Obrazy w najnowszej kampanii łączą pracę ludzką w postaci fotografii z narzędziem sztucznej inteligencji, które odpowiedzialne było za stworzenie tła”.
Kampania „Pewni Ciebie” czerpie inspirację z motywu metra. Jest to symboliczne odniesienie do połączeń, zasięgu i wygody, z których Pako Lorente jest znane. Ta innowacyjna kampania jest jednocześnie zapowiedzią nowych działań marketingowych skoncentrowanych na kliencie i jego potrzebach. Marka planuje wdrożenie długofalowej strategii, skupiając się na budowaniu relacji z klientami.
Na rynku zachodnim, współpraca marek modowych ze sztuczną inteligencją rozwija się z powodzeniem od kilku lat. Wykorzystywana jest głównie w celu optymalizacji preferencji zakupowych klientów. The North Face stworzyło system AI, który na podstawie informacji o kliencie (np. preferencjach dotyczących aktywności na świeżym powietrzu i warunkach pogodowych) rekomenduje odpowiednie produkty dla danego użytkownika.
Gucci wykorzystuje AI w procesie projektowania. Współpracują z CLO Virtual Fashion, firmą specjalizującą się w symulacjach odzieżowych, by przewidywać, jak dany materiał czy fason zachowają się na żywo. To pomaga w tworzeniu bardziej precyzyjnych prototypów.
Prada współpracuje z IBM Watson, by analizować recenzje produktów i komentarze na mediach społecznościowych. To z kolei przydaje się marce w zrozumieniu opinii klientów na temat ich produktów i dostosowywaniu strategii marketingowej. Wygląda na to, że korzystanie z zasobów i możliwości sztucznej inteligencji to przyszłość mody i projektowania, przynajmniej w kilku aspektach tej branży, między innymi wizualizacji przyszłych kolekcji i optymalizacji pod kątem preferencji klienta.
Nie tylko branża fashion korzysta z bogatej oferty AI, niedawno pisaliśmy o nowej piosence Britney Spears, w powstanie którego prawdopodobnie zaangażowana była sztuczna inteligencja.
czytaj: Kontrowersje wokół nowego kawałka Britney Spears. „To AI, a nie Britney”
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Sztuczna inteligencja napisała odcinek Black Mirror

Sztuczna inteligencja napisała odcinek Black Mirror

Sztuczna Polska – niesamowite obrazy wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Sztuczna Polska – niesamowite obrazy wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Czy sztuczna inteligencja może nas zastąpić? Autorzy romansów mają powody do obaw

Czy sztuczna inteligencja może nas zastąpić? Autorzy romansów mają powody do obaw

Nieistniejąca modelka podbija Instagram. Stworzyła ją sztuczna inteligencja

Nieistniejąca modelka podbija Instagram. Stworzyła ją sztuczna inteligencja

Grimes stworzyła girls band. Jego członkinie to... sztuczna inteligencja

Grimes stworzyła girls band. Jego członkinie to... sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja pomoże walczyć z marnowaniem żywności. I to w polskich sklepach!

Sztuczna inteligencja pomoże walczyć z marnowaniem żywności. I to w polskich sklepach!

Polecane

Sztuczna inteligencja napisała odcinek Black Mirror

Sztuczna inteligencja napisała odcinek Black Mirror

Sztuczna Polska – niesamowite obrazy wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Sztuczna Polska – niesamowite obrazy wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Czy sztuczna inteligencja może nas zastąpić? Autorzy romansów mają powody do obaw

Czy sztuczna inteligencja może nas zastąpić? Autorzy romansów mają powody do obaw

Nieistniejąca modelka podbija Instagram. Stworzyła ją sztuczna inteligencja

Nieistniejąca modelka podbija Instagram. Stworzyła ją sztuczna inteligencja

Grimes stworzyła girls band. Jego członkinie to... sztuczna inteligencja

Grimes stworzyła girls band. Jego członkinie to... sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja pomoże walczyć z marnowaniem żywności. I to w polskich sklepach!

Sztuczna inteligencja pomoże walczyć z marnowaniem żywności. I to w polskich sklepach!