Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Moda
Artykuł sponsorowany

Kontrapunkt stylu: Answear w nowej kampanii szuka inspiracji w relacjach

04-04-2025
Kontrapunkt stylu: Answear w nowej kampanii szuka inspiracji w relacjachKontrapunkt stylu: Answear w nowej kampanii szuka inspiracji w relacjach
fot. kampania Answear
Czasem, gdy przychodzi znużenie kolejnymi propozycjami z fashion weeków czy kampanii dobrze znanych marek, warto przypomnieć sobie, że moda nie ogranicza się do kolejnej spódnicy mini czy dziesiątego w tym sezonie mikrotrendu. O tym, że ubrania mogą pomóc budować tożsamość, a także rozwijać swoje artystyczne granice za pomocą dialogu z inspirującymi nas bliskimi, projektanci wiedzą od lat. Od „pięknej niedoskonałości” Rei Kawakubo czy grunge’owych połączeń Marca Jacobsa, przełomy w modzie – i te osobiste, i branżowe – nie powstają w próżni.
To właśnie takim dynamikom przygląda sięAnswearw najnowszej kampanii: zestawiając w pary marki takie jak Birkenstock iBOSS, czy AllSaints i Pinko, marka pyta, na jakich płaszczyznach można znaleźć zalążki przyjaźni, miłości czy inspiracji. Dzięki takim zestawieniom, można wyjść poza ograne tricki takie jak colour blocking, a pobawić się całą konwencją, na przykład łącząc glamourPatrizii Pepez luzemadidasa.

Moda międzypokoleniowa

Nie jesteśmy już w latach 20., kiedy wprowadzenie przez Coco Chanel elementów mody męskiej do damskich kolekcji spowodowało szok: współczesna moda coraz śmielej czerpie z kontrastu. Na ulicach spotykamy często wizualne interpretacje idei przeciwieństw, takie jak colour blocking, czyli łączenie kolorów z przeciwnych stron palety barwnej. Jednak, jak powiedział nam Quentin Carenzo z Działu Kreacji agencji Saatchi & Saatchi, odpowiedzialny za koncept kreatywny nowej kampanii Answear, najbardziej wartościowe inspiracje powstają z obserwowania ludzi, na którym nam zależy, a którzy mogą mieć zupełnie inne podejście do stylu.
„Na pomysł stworzenia kampanii wpadliśmy po zobaczeniu w social mediach filmików pokazujących to, jak ludzie pod wpływem spędzanego razem czasu, zaczynają szukać punktów wspólnych we własnym stylu – powiedział Carenzo w rozmowie z K MAGiem – Pomyślałem, że sam znam takie historie. Na przykład, kiedy jest się młodym, chce się wyglądać dojrzale, więc pożycza się ubrania od taty. A potem nagle jesteś już w wieku średnim, chcesz się odmłodzić, i znowu wymieniasz się ciuchami, tym razem z dziećmi”.

Przyjaźń z glamourem czy romans z luzem?

To, co dla jednego pokolenia może być szokujące, dla innych jest już naturalne - wiadomo to od lat 60. i rewolucyjnych mini-spódniczek Mary Quant. Dzisiaj, Answear pokazuje, że osobistą innowacją mogą też być kolory czy faktury zaczerpnięte od tych, których mamy blisko siebie. Od domowych inspiracji fasonem bluzy adidasa skontrastowanej z bielą dobrze dobranej koszuli BOSSa,do spotkań na przyjęciach, w których punk (tutaj w odsłonieAllSaints) łączy się z elegancją (w olśniewającym różuPinko) - kontrasty w modzie to studnia bez dna. Streetwear i elegancja połączone zostały na przykład na pokazach Vetements, nie wspominając już o eksperymentach Alexandra McQueena, który w latach 2000. łączył tradycyjne rzemiosło z przełomową technologią. Jednak modowa poezja rozgrywa się często pomiędzy prozą życia.
„Moja żona i jej przyjaciółki znają się od 10 lat i przeglądając ich zdjęcia, widzę, że na przestrzeni lat ich styl coraz bardziej się do siebie zbliża, a jednocześnie, czuć nowe inspiracje - opowiada Carenzo - Dla nas to jest bardzo ludzka refleksja: za pomocą mody możemy opowiedzieć historie miłości i przyjaźni”.

Z Kapsztadu do Warszawy

Czasem prawdziwej inspiracji warto szukać też w naturze czy w innych kulturach. Nowa kampaniaAnswearrealizowana była w pięknym Kapsztadzie, gdzie natura wcina się do miast, a kolory odżywają. W serii krótkich filmów widzimy pary połączone silnymi relacjami:ojca i syna, przyjaciółki, czyromantycznych partnerów. Co ciekawe, każdy film pokazywany jest dwukrotnie - w końcu, w dialogu chodzi o różne perspektywy.
„Chcieliśmy pokazać, że nawet najbardziej kontrastujące ze sobą style mogą tworzyć fascynującą całość, tak jak kontrastujące charaktery tworzą najciekawsze relacje – wyjaśnia Marta Sawicka, dyrektor marketingu Answear – W kampanii zestawiamy wyrafinowany minimalizm z odważną ekspresją kolorów, klasykę ze streetwearem, vintage z nowoczesnością”.
Ubrania zaprezentowane w kampanii dostępne są na stronieAnswear.com, a także w Concept Storze w Fabryce Norblina.
tekst: Iga Trydulska
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Można już sklonować ukochanego pupila. Pimpek vol.2

Można już sklonować ukochanego pupila. Pimpek vol.2

Monogamia? Przeżytek. Hotwifing to nowy, gorący trend – małżeństwa otwierają związki

Monogamia? Przeżytek. Hotwifing to nowy, gorący trend – małżeństwa otwierają związki

Szalony zwiastun nowego „Czarnego Lustra”. W obsadzie gwiazdy „Pingwina” i „The Crown”

Szalony zwiastun nowego „Czarnego Lustra”. W obsadzie gwiazdy „Pingwina” i „The Crown”

Gorillaz potwierdzili premierę nowego albumu

Gorillaz potwierdzili premierę nowego albumu

Wiemy, kto zagra Wokulskiego w nowej ekranizacji „Lalki”! „I która mu się oprze?”

Wiemy, kto zagra Wokulskiego w nowej ekranizacji „Lalki”! „I która mu się oprze?”

Nowy film z Rooney Marą sprawi, że opadnie wam szczęka. Gastro-koszmar i dekonstrukcja amerykańskiego snu [RECENZJA]

Nowy film z Rooney Marą sprawi, że opadnie wam szczęka. Gastro-koszmar i dekonstrukcja amerykańskiego snu [RECENZJA]

Polecane

Można już sklonować ukochanego pupila. Pimpek vol.2

Można już sklonować ukochanego pupila. Pimpek vol.2

Monogamia? Przeżytek. Hotwifing to nowy, gorący trend – małżeństwa otwierają związki

Monogamia? Przeżytek. Hotwifing to nowy, gorący trend – małżeństwa otwierają związki

Szalony zwiastun nowego „Czarnego Lustra”. W obsadzie gwiazdy „Pingwina” i „The Crown”

Szalony zwiastun nowego „Czarnego Lustra”. W obsadzie gwiazdy „Pingwina” i „The Crown”

Gorillaz potwierdzili premierę nowego albumu

Gorillaz potwierdzili premierę nowego albumu

Wiemy, kto zagra Wokulskiego w nowej ekranizacji „Lalki”! „I która mu się oprze?”

Wiemy, kto zagra Wokulskiego w nowej ekranizacji „Lalki”! „I która mu się oprze?”

Nowy film z Rooney Marą sprawi, że opadnie wam szczęka. Gastro-koszmar i dekonstrukcja amerykańskiego snu [RECENZJA]

Nowy film z Rooney Marą sprawi, że opadnie wam szczęka. Gastro-koszmar i dekonstrukcja amerykańskiego snu [RECENZJA]