Kiedy muzyka staje się modą: Post Malone, SZA i nowa rola artystów w świecie fashion
26-08-2025
Moda i muzyka od zawsze tańczyły w duecie, ale dziś ich relacja wchodzi na zupełnie nowy poziom. Artyści nie ograniczają się już do roli ambasadorów marek czy twarzy kampanii – coraz częściej przejmują kreatywne stery: tworzą własne kolekcje, obejmują stanowiska dyrektorów artystycznych i realnie wpływają na język mody. Od debiutu Post Malone’a na Paris Fashion Week po SZA, która właśnie została kreatywną siłą stojącą za VANS – jedno jest pewne: moda coraz mocniej stroi się w dźwięki.
Od Elvisa Presleya w skórzanej kurtce, przez Davida Bowie i jego alter ego Ziggy’ego Stardusta, po Madonnę i jej punkowe gorsety od Jeana-Paula Gaultiera – muzycy zawsze inspirowali projektantów i definiowali estetyki swoich czasów. W latach 2000. i 2010. doszła do tego jeszcze jedna rola: ambasadorów i twarzy kampanii. Ale dziś to już nie wystarcza – artyści nie tylko noszą ubrania, ale je tworzą.

udostępnij