Czujesz FOMO czy JOMO? Młodzi odrzucają presję i potrzebę bycia na bieżąco
22-12-2023
Wszyscy widzimy, jaki jest współczesny świat, przepełniony połączeniami, nowościami i możliwościami. To powoduje, że Gen Z zaczyna zmieniać podejście i sposób postrzegania presji społecznej. Pokolenie dorastające w erze mediów społecznościowych i natychmiastowego dostępu do informacji zdaje się być coraz bardziej odporne na wpływy FOMO, przekształcając je w coś znacznie przyjemniejszego — JOMO, czyli radość z nie bycia na bieżąco.
Fear of Missing Out (FOMO) to termin definiujący lęk związany z obawą, że przeoczysz ważne lub ekscytujące wydarzenie, którego doświadczają inni. FOMO stało się powszechnym zjawiskiem w miarę rozwoju mediów społecznościowych. Widząc wyidealizowane obrazy życia na Instagramie, Facebooku czy TikToku, ludzie często czują presję, aby uczestniczyć we wszystkich możliwych wydarzeniach i doświadczyć każdej nowości. To zjawisko jest szczególnie dotkliwe dla Gen Z, które jest stale bombardowane oszałamiającymi zdjęciami i relacjami z życia innych. Od najnowszych imprez po modowe trendy, życie online przyniosło ze sobą presję ciągłego uczestnictwa. Pokolenie Gen Z, świadome opinii i ocen społeczności, również uległo tej presji, starając się dostosować do zmiennych standardów społecznych.
udostępnij
Polecane