Aby zaznaczyć swoją obecność na rynku, założyciel firmy zastosował sprytną politykę cenową i nie trzymał się zalecanych przez producentów cen detalicznych. Nie spodobało się to ani jego dostawcom, ani konkurencji w handlu stacjonarnym. Nie minęło wiele czasu, nim do jego drzwi zapukali wielcy producenci materacy, ale nawet nielegalne porozumienia cenowe nie były w stanie go powstrzymać. Nawet wówczas Adam Szpyt nie wycofał się z zasady wolnorynkowego handlu, a Urząd Kartelowy przyznał mu rację.
Serce we właściwym miejscu
„Co dobrego daje mi samo gromadzenie pieniędzy? To nie daje szczęścia. To nie jest zabawa!” — mówi Adam Szpyt. Chce sprzedawać tylko jeden materac: Bodyguard®, który sam opracował. I to się opłaca, bo dziś materac bett1 Bodyguard® za 199 euro jest jednym z najpopularniejszych materacy w Niemczech. Do tej pory sprzedano 4 miliony egzemplarzy.! Dzięki swojemu chłodnemu, minimalistycznemu wzornictwu został nawet doceniony przez Stiftung Warentest.
Co jest szczególnego w materacu Bodyguard®? Gwarantuje bezproblemowy i wielogodzinny sen. Ma dwa różne poziomy twardości, więc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Materac już dawno przestał być szybkim zakupem. To niezwykle ważna inwestycja w jakość życia oraz dobry, spokojny sen, z którego następnego ranka budzisz się pełen energii i bez bólu pleców. To ważne, ponieważ w łóżku spędzamy połowę naszego życia.
Adam Szpyt przykłada dużą wagę do tego, aby utrzymać niski odsetek zwrotów. Klienci mają aż 100 dni, aby zwrócić produkt. Wiąże się to z pewnym ryzykiem, ale Szpyt jest na to gotowy, bo tylko w ten sposób może w pełni stanąć za swoim produktem. Przy każdej okazji przedsiębiorca podkreśla swoją zasadę, która pomogła mu osiągnąć dzisiejszy sukces globalnej marki bett1 — spokojny sen jest źródłem energii i kreatywności w życiu.
Siła snu
Adam Szpyt opowiada się za uczciwą konkurencją — nie tylko na rynku materacy, ale także w sektorze sportowym. Jako główny sponsor Bett1 Open, Adam pomógł tenisowi ponownie zabłysnąć. Adamowi udało się nawet, wraz z berlińską agencją PRAG AGENCY, połączyć światowe gwiazdy tenisa, takie jak Zverev, Petkovic, Djokovic i Kerber, z niemiecką sceną aktorską i social mediami. Inwestuje w 300 przyszkolnych klubów tenisowych i razem z Berlińsko-Brandenburskim Związkiem Tenisowym wspiera młode talenty.
„Jeśli jesteś czegoś pewny, to nie pozwalasz zbić się z tropu krytyce. Jesteśmy bardzo blisko naszych klientów. Uważnie słuchamy, obserwujemy. Na dobre i na złe” mówi Szpyt.
Bett1 ma swojego pieska firmowego Barniego, który czasem zajmuje miejsce na mównicy podczas konferencji prasowej lub pokazuje się na korcie centralnym podczas rozdania nagród na turnieju tenisowym bett1open w Berlinie. Adam Szpyt jest ogromnym miłośnikiem zwierząt i posiada trzy psy. Firma aktywnie wspiera schronisko dla zwierząt na Gran Canarii, gdzie od pewnej śmierci uratowano już setki czworonogów.
W obliczu wojny na Ukrainie Adam Szpyt nawiązał współpracę z globalną siecią pomocy GAiN z Gießen. Istota współpracy: część zapasów i zwróconych materacy zostanie przekazana uchodźcom. „Przekazaliśmy już ponad 10.000 materacy osobom potrzebującym, dając im ponownie własne, wygodne łóżko” — wyjaśnia Szpyt. Do GAiN trafiają zwrócone materace, które przeszły kontrolę.
„Do tej pory poddawaliśmy recyklingowi wszystko, co nadawało się do przetworzenia. Mimo to osobiście uważałem ten minus naszego społeczeństwa wyrzucającego śmieci za nieznośny” mówi Szpyt.
Firma stawia na produkcję w Niemczech lub pobliskich krajach europejskich. Dzięki temu może zachować niewielkie odległości, zachować wysokie standardy oraz korzystać wyłącznie ze sprawdzonych materiałów. „W ostatecznym rozrachunku jest to dość proste: produkty zrównoważone to produkty, które mogą być używane przez długi czas. Jeśli osoby potrzebujące dają drugie życie zwróconemu materacowi, to tworzy się cykl” — mówi Szpyt.
Adam Szpyt chce zmieniać świat — materac po materacu.
Materiał powstał w ramach współpracy z firmą bett1.