Zara otwiera swój pierwszy second hand
28-10-2022
Grupa Inditex zbiera pod swoimi skrzydłami sieciówki takie, jak Zara, Stradivarius Bershka, Oysho, Pull&Bear, Massimo Dutti. Cotygodniowe dostosowywanie grupy do szybko zmieniających się trendów, tania produkcja w bangladeskich zakładach, średniej jakości ubrania, a przede wszystkim wysokie nakłady produkcyjne sprawiają, że Inditex jest największą na świecie grupą produkującą szybką modę.

Wielomilionowa korporacja o środowisko raczej dbać nie chciała. Marki nastawione na masowy konsumpcjonizm za cel stawiają przychody, czyli... produkcję po jak najniższych kosztach. Strategia Zary opiera się na szybkiej reakcji na trendy – zmiana asortymentu co najmniej raz na dwa tygodnie, co daje 6-10 tysięcy produktów w ciągu roku. Czy popyt konsumencki jest w stanie sprostać temu nakładowi? Tego nie jestem pewna, ale pewne jest to, że marka przyczynia się do katastrofy ekologicznej. 

udostępnij