W ciągu niespełna 3 minut TikTok podsuwa użytkownikom treści dotyczące samobójstwa bądź anoreksji
Autor: KB
30-12-2022
Brytyjska organizacja Center for Countering Digital Hate opublikowała wyniki swoich najnowszych badań dotyczących jednej z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. W Polsce z TikToka korzysta prawie 12 milionów użytkowników. Analiza badaczy wykazała, że po 2,6 minuty od zainstalowania aplikacji nastolatkowie zderzają się z treściami dotyczącymi samobójstwa i metodami jego przeprowadzenia. Po 8 minutach - z tymi związanymi z zaburzeniami odżywiania. Zabezpieczenia twórców TikToka można w łatwy sposób obejść.
Autorzy badania „Deadly by Design” założyli fikcyjne konta na platformie, by sprawdzić, jakie treści zaproponuje im algorytm aplikacji należącej do chińskiej firmy ByteDance. W sumie stworzyli osiem kont (w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Australii) mających naśladować profile 13-latków, czyli o minimalnej granicy wiekowej użytkowników.

udostępnij