Ta legendarna polska marka szykuje się do 100. jubileuszu. Świętować będzie w ponad 70. krajach!

21-07-2022
Ta legendarna polska marka szykuje się do 100. jubileuszu. Świętować będzie w ponad 70. krajach!
Pierwsza huta marki powstała w 1923 roku. Gdzie? Oczywiście w Krośnie.
KROSNO jest jedną z tych marek, które gościły na najznamienitszych stołach świata - od japońskiej cesarzowej, przez króla Hiszpanii, a także królową Wielkiej Brytanii, Elżbietę II. W przyszłym roku kultowe polskie szkło użytkowe będzie świętować 100-lecie swojej działalności!
Szkło z podkarpackiej huty przez sieć dystrybucji, a także platformy, jak Amazon czy eBay trafia na 70 rynków na całym świecie.
Od arabskich szejków zamawiających szkło ze złoceniami, po codziennych użytkowników w USA czy Niemczech, wszyscy będą mogli dodać blasku chwilom i kupić jubileuszowe, kolekcjonerskie edycje KROSNO.

Sto lat KROSNO!

– Zanotowaliśmy dynamiczną ekspansję naszych kolekcji w e-commerce, a także w sieciach lokalnych i wielkopowierzchniowych. Rozwijamy sprzedaż m.in. w DUKA, Carrefour oraz Pepco, w którym w ostatnim roku podwoiliśmy obroty. Na przestrzeni ostatnich 2 lat marka KROSNO weszła z ofertą do takich sieci jak LIDL czy Dino i planuje dalszą penetrację rynku w tym kanale – relacjonuje Inga Kamińska, prezes zarządu Krosno Glass.
Najbardziej rozpoznawalne elementy z oferty marki? Flagowe wyroby HANDMADE, które w pełni wpisują się w tradycyjne rozumienie kunsztu mistrzów szklarskich i ponadczasowego wzornictwa. Szkło formowane tradycyjną metodą jest międzynarodową wizytówką huty!
"Żadna inna technika nie pozwala osiągnąć rezultatów na miarę ręcznego formowania"
"W osobie hutnika zawiera się cały sekret produkcji ręcznej. Doświadczenie w rzemiośle łączy się latami pracy, a mistrzostwo niekiedy odmierza się w całych dekadach. Człowiek i piszczel (przyrząd do wydmuchiwania) to widok obecny przy produkcji szkła od samego początku jego istnienia; te dwa, stanowiące znakomitą większość procesu elementy, przez tysiąclecia spajają się w całość. Dziś fach ten należy do rzadkości, a czas pogłębia niszowość produktów wyrabianych ręcznie" - podkreśla KROSNO.
Kolejnych (przynajmniej) stu lat, KROSNO!
FacebookInstagramTikTokX