Powraca „The Victoria’s Secret Fashion Show”. Czego możemy się spodziewać?

10-03-2023
Powraca „The Victoria’s Secret Fashion Show”. Czego możemy się spodziewać?
fot. YT @GeniusDolphin
Marka Victoria’s Secret ogłosiła powrót słynnych „The Victoria’s Secret Fashion Show”. Po 4 latach przerwy nadal nie wszyscy wierzą w nowy wizerunek marki. Wokalistka Lizzo komentuje sytuacje.
W 2019 roku marka Victoria’a Secret zaprzestała swojego corocznego pokazu mody – „The Victoria’s Secret Fashion Show”, gdy wylała się na nich fala krytyki, a sprzedaż zaczęła maleć. Zarzucano marce zatrudnianie na pokazy bardzo szczupłych modelek, seksualizowanie ich oraz wykorzystywanie w komunikacji osób wpisujących się w nierealistyczne kanony piękna.

Budowanie nowego wizerunku

Pierwszy taki pokaz odbył się w 1995 roku. Przez te wszystkie lata na wybiegu mogliśmy zobaczyć modelki takie jak Heidi Klum, Gisele Bündchen, Tyra Banks czy Kendall Jenner. Teraz po 4 latach marka ogłosiła powrót swojego pokazu. Informacje potwierdził CEO marki Timothy Johnson, zapowiadając nową wersję pokazu. Jednak nie wszystkich ucieszyła ta wiadomość, większość nadal ma mieszane uczucia. Jedną z takich osób jest piosenkarka Lizzo, która na Twitterze zabrała głos, kwestionując intencje marki.
To jest zwycięstwo dla inkluzywności dla samej inkluzywności. Ale jeśli marki zaczynają to robić tylko dlatego, że spotkały się z negatywnymi reakcjami, to co się stanie, gdy "trendy" znów się zmienią? Czy prezesi tych firm cenią sobie prawdziwą inkluzywność? Czy może cenią tylko pieniądze? napisała na Twitterze Lizzo.
Narodziny ruchu #metoo sprawiły, że na markę wylała się fala krytyki. Więcej możecie przeczytać w naszym artykule:
W 2018 roku Ed Razek, dyrektor ds. marketingu powiedział, że nie potrzebują w pokazie modelek plus size oraz transpłciowych.
Ten pokaz to fantazja. To 42-minutowy rozrywkowy program specjalny dodał w wywiadzie dla Vogue Ed Razek.
Kolejnym aspektem, który wpłynął na malejące zainteresowanie firmą, były zmieniające się gusta konsumentów i brak odpowiednio szybkiej reakcji ze strony marki. Klienci odeszli od biustonoszy typu push-up w stronę tych bardziej wygodnych.
Od tego czasu walcząc z krytyką, Victoria’s Secret stara się rezygnować z dawnego podejścia do modelingu i być bardziej inkluzywna, tym samym przechodząc transformację. Stawiają na różnorodność w przypadku składu modelek. Jednak nie tak łatwo odbudować swój wizerunek, więc zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja.
tekst: Julia Dziewit
FacebookInstagramTikTokX