Na liście gwiazd, z którymi współpracował, znajdują się Jennifer Aniston, Rihanna, Meghan Markle, Taylor Swift, Lady Gaga. W latach 90-tych Canales współtworzył również wizerunek Cindy Crawford, Claudii Schiffer, Naomi Campbell i Lindy Evangelisty, które z supermodelek przeobraziły się w ikony tej dekady. Wśród fanek i klientek Oribe znalazły się również Heidi Klum i Jennifer Lopez. Po śmierci legendarnego stylisty fryzur w 2018 roku obie opublikowały na Instagramie osobiste posty, żegnając przyjaciela i wyjątkowego człowieka, który za swoją misję obrał, by kobiety czuły się wyjątkowe i piękne. Przy nim (i dzięki niemu) tak właśnie było.
Oribe Canales urodził się na Kubie w 1956 roku. Zaczynał jako asystent fryzjera w salonie piękności The Plaza na nowojorskim Manhattanie. Do świata mody trafił pod koniec lat 80-tych, a jego pracę można było poznać za sprawą charakterystycznych dla tej dekady „dużych” stylizacji włosów. Fryzury, które przygotowywał do czołowych sesji zdjęciowych i pokazów mody, były efektowne i pełne objętości, zgodnie z obowiązującą wówczas zasadą „więcej znaczy więcej”. Bo wtedy wszystko miało być spektakularne: włosy, makijaż, biżuteria.
Z Oribe chcieli pracować najważniejsi projektanci i domy mody: Calvin Klein, Karl Lagerfeld, Vivienne Westwood, Tom Ford, duet Dolce&Gabbana, Donna Karan, Miuccia Prada, Jean Paul Gaultier i inni. Efekty jego pracy można było też oglądać na okładkach i w sesjach zdjęciowych dla najlepszych magazynów: „Vogue”, „Elle”, „Allure”, „Harper’s Bazaar”.
W 2008 roku swoją miłością do fryzjerstwa postanowił podzielić się z innymi. Tak powstała marka Oribe Hair Care, która miała dostarczać profesjonalne i efektywne produkty do pielęgnacji i stylizacji włosów powstałe w oparciu o innowacyjne technologie i z poszanowaniem dla środowiska. Wszystko to oczywiście w dizajnerskim opakowaniu podkreślającym „modowy” rodowód marki. Marka Oribe Hair Care idealnie wpisuje się też we wszechobecny dzisiaj trend na świadomą i zrównoważoną pielęgnację. Do produkcji opakowań wykorzystywane jest drewno z lasów zrównoważonych, a nadruki powstają z przyjaznych środowisku farb roślinnych. Tym, co wyróżnia produkty Oribe Hair Care, jest również unikatowy zapach Cote d’Azur na bazie kwiatów i cytrusów, stworzony specjalnie dla kobiet przez jeden z najstarszych francuskich domów perfumeryjnych.
Oribe Hair Care oferuje pełną gamę produktów: szampony, które równoważą skórę głowy i przygotowują ją do dalszych zabiegów, odżywki i maski, olejki, lakiery, profesjonalne zabiegi oraz inne produkty do pielęgnacji i stylizacji włosów. Wszystkie są bezpieczne dla włosów farbowanych, przebadane dermatologicznie, cruelty-free i zatwierdzone przez międzynarodową organizację praw zwierząt PETA. Ponadto zabezpieczają włosy przed szkodliwym promieniowaniem UV, które niszczy łuskę włosa i powoduje blaknięcie koloru. Posiadają też wegańskie formuły pozbawione syntetycznych SLS, SLES, chlorków sodu i parabenów.
Produkty Oribe Hair Care od grudnia będzie można kupić w wybranych salonach fryzjerskich i na hair2go.pl. To idealny pomysł na prezent dla bliskiej osoby albo… dla samej siebie.