Gucci w ogniu krytyki. Powodem prawdziwe tygrysy wykorzystane w nowej kampanii
21-01-2022
Zbliżający się chiński Rok Tygrysa okazał się inspiracją dla projektantów marek luksusowych. Gucci stworzyło dedykowaną kampanię „Gucci Tiger” przedstawiającą najnowszą kolekcję ubrań i akcesoriów w sesji zdjęciowej razem z prawdziwymi dzikimi kotami (zostały one sfotografowane osobno). Nie została ona dobrze odebrana przez internautów i obrońców praw zwierząt. Domagają się oni, żeby marka zaprzestała wykorzystywania dzikich zwierząt w kampaniach.
Zdjęcia wywołały burzę w internecie. Tygrysy są wpisane na Czerwoną Listę Zagrożonych Gatunków Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody. Zwierzęta są narażone na wyginięcie przez ludzi traktujących je jako „zwierzęta domowe” i rekwizyty do zdjęć oraz z powodu kłusownictwa. Do fali krytyki dołączyła się organizacja World Animal Protection, która oskarża markę Gucci o wykorzystywanie zwierząt w niewoli do sprzedawania swoich produktów.
udostępnij
Polecane