„Titane” Julii Ducournau fascynuje i odrzuca. Lecz brutalność to tylko jego niewielki pierwiastek [recenzja]
Autor:
Karolina Bordo

21-01-2022
mat. prasowe Nowe Horyzonty
Laureat Złotej Palmy zeszłorocznego festiwalu w Cannes – „Titane” w reżyserii Julii Ducournau – to w dużym stopniu opowieść o fundamentalnych ludzkich potrzebach i pragnieniach, ubrana w formę body-horroru, gdzie nieraz trudno utrzymać oczy otwarte na ekran. Reżyserce udało się jednak osiągnąć zamierzony cel, a im dalej od seansu, tym bardziej obrany przez nią sposób ukazania treści zyskuje na uznaniu. Idealnie wyważono tutaj elementy „zwykłej” ludzkiej natury z przegięciem i makabreską rodem z filmów Davida Cronenberga.
Cronenberg w ogóle zdaje się być patronem filmu Ducournau. Bohaterka „Titane”, Alexia, podobnie jak to miało miejsce w filmie Kanadyjczyka „Crash”, odczuwa podniecenie wywoływane obcowaniem z autami. Sama zresztą potrafi być równie nieokiełznana co maszyny silnikowe.

udostępnij

Polecane

Zaobserwuj nas na Instagramie
https://s3-eu-west-2.amazonaws.com/kmag/articles/67dc0a960098c930c7252a81/122.jpg
https://s3-eu-west-2.amazonaws.com/kmag/instagram/6760500f1af270031699b3ac/Kasia%20bonda%20final%20sklejka.jpg
https://s3-eu-west-2.amazonaws.com/kmag/instagram/67498ff51af270031699aa0a/04.jpg
https://s3-eu-west-2.amazonaws.com/kmag/instagram/6703b7cf865f844eb63901d8/Bez%20nazwy-1.jpg