Dolce & Gabbana wprowadza na rynek kolekcję w postaci tokenów NFT

22-07-2021
Dolce & Gabbana wprowadza na rynek kolekcję w postaci tokenów NFT
fot. Cheuvkam Luaoi/Wikimedia Commons
Na początku tygodnia włoski, luksusowy dom mody założony w 1985 roku w Legnano przez duet projektantów Domenico Dolce i Sfefano Gabbanę oficjalnie ogłosił debiut swojej pierwszej kolekcji NFT (zapisanej w formie niepowtarzalnych zasobów cyfrowych).

High fashion jako sztuka cyfrowa

NFT to niepowtarzalny zasób cyfrowy oparty na technologii blockchain. W świecie sztuki czy mody, zakupiony NFT można spieniężyć dzięki odpowiednim zapisom w umowie kupna – można przykładowo zastrzec, że posiadanie konkretnego NFT pozwala jego właścicielowi produkować fizyczne przedmioty z logo marki, która wystawiła na sprzedaż token. Prognozuje się, że NFT ma szanse wprowadzić rewolucję do branż sztuki i rozrywki.
Dolce & Gabbana od dziesięcioleci czołową włoską marką modową. Teraz ta marka high-end testuje nową formę sprzedaży i wkracza do świata NFT z pierwszą cyfrową sprzedażą, o czym poinformowano na Twitterze. Tytuł przewidziany dla najnowszej kolekcji NFT w wykonaniu Dolce & Gabbana to „Collezione Genesi”. Projekt zostanie zaprezentowany 28-29 sierpnia podczas pokazów dla Alta Moda, Alta Sartoria i Alta Goilleria w Wenecji. To właśnie z tym miastem łączy się koncepcja kolekcji, która ma skupić się na historii oraz głęboko zakorzenionych tradycjach artystycznych Wenecji. NFT od D&G będą licytowane tylko na platformie UNXD.
Według „Vogue Business” wiele luksusowych marek modowych znajduje się na różnych etapach planowania kolekcji NFT. Niektórzy już je wydali. Na przykład dom mody Gucci niedawno sprzedał NFT w domu aukcyjnym Christie za 25 tysięcy dolarów. Ta sama marka w ciągu ostatnich kilku miesięcy wypuściła także kilka par cyfrowych butów, które okazały się szalenie popularne. Ciekawe czy w przypadku Dolce & Gabbana cyfrowa sprzedaż okaże się równie korzystna?
/tekst: Martyna Trojan/
FacebookInstagramTikTokX