Bojkot piwa Bugh Light, poszło o reklamę

21-04-2023
Bojkot piwa Bugh Light, poszło o reklamę
fot. IG @dylanmulvaney
Anheuser-Bosch zajmujący się produkcją piwa Bud Light, z dnia na dzień zaliczyło spadek na giełdzie o ponad pięć procent, tracąc pięć miliardów dolarów swojej wartości. Wpływ na to miała najnowsza reklama brandu.
Firma na początku kwietnia ogłosiła zawarcie umowy z aktorką i influencerką Dylan Mulvaney, która może pochwalić się dziesięcioma milionami obserwujących na TikToku. Dwudziestosześciolatka wystąpiła w reklamie Bud Light, co spotkało się z falą krytyki i negatywnych reakcji z strony konserwatywnych środowisk amerykańskich. Internauci poprzysięgli, że już nigdy nie kupią napoju, politycy zaczęli wzywać do ogólnokrajowego bojkotu firmy, a raper Kid Rock ostrzelał z karabinu beczki Bud Light, chociaż ciężko powiedzieć, że były to celne strzały. A wszystko dlatego, że Dylan Mulvaney jest transseksualną kobietą.
Pochodząca z konserwatywnej rodziny influencerka, która coming outu dokonała w czasie pandemii koronawirusa, spotkała się w mediach społecznościowych z falą hejtu. W podcaście „Onward with Rosie O’Donell” wyraziła zaniepokojenie szykanowaniem i nienawiścią, z którą musi się obecnie mierzyć.
„Jestem łatwym celem, bo jestem w tym nowa. Myślę, że ataki na kobietę trans, która robi to od 20 lat, byłoby trudniejsze. Wydaje mi się, że oni uważają, że ze mną mają szansę... Ale jaki jest ich zamiar?”.
Przyznała również, że jednocześnie otrzymała od swoich fanów wiele wsparcia i gorąco za nie dziękowała. Anheuser-Bosch zdecydował się na współpracę z Mulvaney, aby przyciągnąć do swoich produktów młode pokolenie konsumentów, ponieważ jak twierdzi przedstawicielka koncernu Alissa Heinerscheid „bez nowego klienta Bud Light nie ma przyszłości”.
tekst: Daniela Kaczmarczyk
FacebookInstagramTikTokX