Nasze numery

#48-49 #MATERIALGIRL mobile

Cover image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
Słucham właśnie „Iʼm Breathless” jej królewskiej mości popu. Na tej mniej znanej płycie Madonny znalazł się jeden z najsłynniejszych jej przebojów, a przy okazji hymn świata mody – „Vogue”. To właśnie w tym czasie panna Ciccone miała głośny romans z legendarnym amantem Hollywoodu Warrenem Beattym („Bonnie & Clyde”, „Czerwoni”). Jak dziś pamiętam jego odpowiedź na pytanie: „Jak jest w łóżku z Madonną?”, a raczej sugestywny jej brak w jednym z popularnych amerykańskich talk-show. Ten uśmiech zdradził bardzo dużo. Każdy chciał być w jego skórze. Madonna bowiem może się nie podobać, można nie słuchać jej muzyki, można nie tolerować jej kina czy stylu, ale „dotknąć” królowej chciałby każdy. Ja przyznaję się niczym małe dziecko, że zawsze mnie fascynowała. Tak silne „Material Girl” mogą ślepo wieść mnie na pokuszenie. Czy to roztańczona, kolorowa dziewczynka z czasów „Papa Donʼt Preach”, uwodzicielka z „Like a Virgin”, skandalistka z „Like a Prayer” (mój faworyt), czy dojrzała artystka z „Frozen” – Madonna rządzi. K MAG w tym sylwestrowo-karnawałowym czasie postanowił skupić się na tej jednej jedynej ikonie popkultury. Niczym autorzy słynnego filmu „W łóżku z Madonną” portretujemy ją samą i jej dwór. „Material Girl” przyświeca nam przez ten cały podwójny numer. Stylizacje wyprzedzające trendy i teledyski przekraczające granice. Świat pieniądza w modzie, sztuce i filmie. A także o tym, jak najsłynniejsi projektanci mody „wchodzą z buciorami” do domów najbogatszych... Czyli dużo splendoru, brokatu i drogiej biżuterii. Idąc śladami naszej ikony, postanowiliśmy również wsadzić kij w mrowisko naszego światka modowego. I oto przed wami kontrowersyjna gwiazda rodzimej (i nie tylko) blogosfery. Juliett Kuczyńska, autorka jednego z najpopularniejszych blogów w tej części Europy – Maffashion, wciela się w sesji Łukasza Ziętka w naszą Madonnę. Znienawidzona przez większość stylistek, nierozumiana przez media dziewczyna ze Złotowa podbija serca milionów nastolatek. Tyle właśnie wielbicielek stylu odwiedza jej strony w internecie. A popularność jej fanpageʼu na Facebooku budzi zazdrość największych wydawnictw czy brandów na rynku. Rozpoznawana przez fanki na ulicach większości miast Polski, twarz australijskiej marki Black Milk na pierwszej i na pewno nie ostatniej okładce w jej karierze. „Material Girl” dosłownie i w przenośni. K MAG jak zwykle prowokuje, ale wszystko w naszym stylu, nie do końca serio, z humorem i dużym dystansem. Wejdźcie z nami do tego łóżka, w końcu jest tam Madonna!
K jak Komar, Mikołaj Komar, redaktor naczelny