Nasze numery

#58 #ORBITOWANIEBEZCUKRU mobile

Cover image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
Issue content image
To nasze kolejne podejście do świata młodych. Tym razem wchodzimy w buty bohaterów jednego z najgłośniejszych filmów pokolenia lat dziewięćdziesiątych „Reality Bites”. U nas obraz ten ochrzczono na cześć sponsora „Orbitowaniem bez cukru” i sam ten fakt przeszedł już do historii rodzimej popkultury. Nie tylko jako najbardziej abstrakcyjne tłumaczenie oryginału, ale też jako manifest generacji X i w ogóle wchodzenia młodych w dorosłe życie. Zatem w tym numerze odświeżamy stare-nowe problemy dwudziestolatków. Odrzucamy modny wyścig szczurów, bawimy się konsumpcjonizmem (sesja Bartka Wieczorka z supermodelką Moniką Sawicką), ubieramy ukochane przetarte dżinsy i pijemy coca-colę... Naszą bohaterką jest wokalistka i blogerka Margaret, która pokazuje nam swój świat i barwne otoczenie. Przypominamy także nasze wielkie wzorce, czyli lata dziewięćdziesiąte jako największy rozkwit magazynów lifestyle’owych. Kaja Kusztra przedstawia w swoim artykule portrety postaci stojących za takimi tytułami, jak „Interview”, „ID” czy „Dazed & Confused”. Październik to już tradycyjnie w K MAG-u wydanie modowe, więc prezentujemy przegląd najnowszych światowych wybiegów, a także naszą selekcję polskich trendów i debatę na temat sytuacji w rodzimej modzie. Wśród gości projektantka Ania Kuczyńska, a także twórczynie i organizatorki ważnych inicjatyw na naszej modowej mapie, takich jak HUSH, Art Yard Sale, Cloudmine czy Mostrami. Okazuje się, że wszyscy wciąż orbitujemy bez cukru! Zamiast narzekać, wszystko bierzemy w swoje ręce. Rodzimy dizajn jest popularny, a metka „made in Poland” pożądana. Dookoła nas coraz więcej twórczych ludzi, powstają nowe marki. I jak twierdzą nasze rozmówczynie, popyt na nie jest ogromny. Po dwudziestu latach doszliśmy w końcu do tego, że nie tylko robimy dobre rzeczy, ale z dumą także je kupujemy. I taki snobizm to ja bardzo poproszę, i to bez żadnego cukru.
K jak Komar, Mikołaj Komar, redaktor naczelny