„Think different” to hasło przyświecające innowatorom. Tak powstają biznesy od zera, czego dowodzi Maciej Lubiak
31-05-2020
Kiedy w roku 1990 firma Apple wypuściła kampanię reklamową „Crazy Ones” ze słynnym sloganem „Think different”, świat oniemiał z zachwytu. Minutowy film reklamowy zbudowany z archiwalnych, czarno-białych ujęć, zachwycał nie tyle dokumentalnymi zdjęciami siedemnastu XX-wiecznych osobistości, które zmieniły obraz współczesnego świata, co unikatową narracją, z ponadczasowym przesłaniem, jakiego nigdy wcześniej nie słyszeliśmy w reklamie. Apple mówił o tych, których często uważamy za szaleńców, gdyż „myślą inaczej”. Można ich cytować, można gloryfikować albo oczerniać, ale jednego robić nie można. Nie można ich ignorować. Bo to oni zmieniają świat. Ambitni wynalazcy i przedsiębiorcy, artyści, biznesmeni, wizjonerzy, kierujący się nadzwyczajną intuicją, napędzani duchem walki i rywalizacji, pielęgnujący rodzące się w ich głowach idee, mimo krytyki otoczenia, mimo niezrozumienia, niepoddający się w walce, wstający po każdym upadku, wolą walki i wiarą w swój koncept napędzają koła cywilizacyjnej lokomotywy. Jednak wizja to jeszcze nie wszystko. Pomysł musi „chwycić”, idea rośnie i ewoluuje, bo społeczeństwo, nawyki i trendy nieustannie się zmieniają. Co za tym idzie, zmienia się także rynek. Tacy ludzie są wśród nas!

udostępnij