Szwedzki streetwear jest zróżnicowany i odważny. Nie minimalistyczny.
15-11-2024
W październiku Zalando zaprosiło nas do Sztokholmu, aby w ramach swojego najnowszego projektu „Cultural Ties” przybliżyć nam lokalną kulturę miejską. Projekt ten bada społeczności, style i trendy kształtujące rozwój streetwearu w Europie. Na cel obrano sześć kluczowych miast: Paryż, Warszawę, Antwerpię, Amsterdam, Berlin i właśnie Sztokholm, który mieliśmy okazję odwiedzić, by zobaczyć, jak naprawdę wygląda szwedzki streetwear.
„Dane nie są w stanie wyczuć i pokazać, w jaki sposób kultura i społeczność kształtują modę” - mówi Daniela Klaeser, Team Lead for Streetwear Buying w Zalando podczas panelu na temat ewolucji mody w Szwecji. Właśnie z tej obserwacji zrodził się projekt „Cultural Ties”. „Musieliśmy na nowo określić pozycję Zalando w sektorze streetwearu” - kontynuuje Daniela - „Zadaliśmy sobie pytanie: »jaka jest nasza rola?« i doszliśmy do wniosku, że Zalando nigdy nie chciało być tylko platformą e-commerce. Chcemy wspierać lokalnych twórców i społeczności, pomagając im opowiadać historie kształtujące modę uliczną w Europie.”

udostępnij