Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

Mężczyzna wyglądający jak Joker ubiega się o urząd gubernatora w Japonii

15-03-2021
Mężczyzna wyglądający jak Joker ubiega się o urząd gubernatora w JaponiiMężczyzna wyglądający jak Joker ubiega się o urząd gubernatora w Japonii
fot. YouTube
Japonia jest bardzo różnorodnym krajem i wiele aspektów z życia jej mieszkańców dziwi Europejczyków. Tym razem internet zawrzał przez Yusuke Kawai, który stanął do wyścigu o stanowisko gubernatora. Zwrócił on uwagę całego świata na małą japońską prefekturę – Chiba. Czterdziestolatek, który ogłosił swoją kandydaturę z twarzą pomalowaną na wzór słynnego popkulturowego antybohatera zdecydowanie może być dla innych przykładem tego, jak zwrócić na siebie uwagę. Co obiecuje swoim wyborcom?

Obietnice wyborcze

Kandydat na gubernatora prefektury Chiba na codzień kieruje firmą zajmującą się planowaniem eventów. Już na konferencji pojawił się w makijażu przypominającym filmowy czarny charakter. Również fioletowa marynarka, w którą często jest ubrany, w połączeniu z pomalowaną twarzą, przywodzi na myśl ikoniczną postać z komiksów i filmów. Kolejnym krokiem mającym na celu przyciągnąć uwagę wyborców było nagranie teledysku do jego piosenki „It’s Show Time”. Główną myślą jaką przedstawił na konferencji było to, że „chce uczynić całą Chibę krainą snów i magii”.
Jakie są jego konkretne postulaty? Jak można się spodziewać, równie zaskakujące. Japoński Joker chciałby, aby w jego prefekturze powstała „Tokyo Tower” (taka sama wieża telewizyjno-radiowa, która już istnieje w Tokio). Dodatkowo chciałby zmienić kilka nazw. Lotnisko Narita miałoby zmienić się w „Disney Sky”, a stacja „Makuhari” stałaby się stacją „Makuhari Messe Isn’t Here”. Dla fanów „Krainy Lodu” również przygotował specjalną obietnicę wyborczą – słynne „Let It Go” miałoby zostać piosenką tego regionu.

Dlaczego to robi?

Powód dla którego rozpoczęło się całe zamieszanie z kandydaturą Kawai jest prostszy niż mogłoby nam się wydawać. Według „Japan Today” chce on po prostu zirytować innego kandydata – Masayuki Hiratsuka, związanego z ruchem przeciwników maseczek i maseczek (ruch zrzesza również osoby sceptycznie nastawione do istnienia epidemii koronawirusa). Nie jest to pierwszy raz, gdy kandydat w specyficzny sposób chce zaskarbić uwagę wyborców. Wcześniej zdarzyło się już, że Teruki Goto, kandydujący na gubernatora Tokio, wystąpił w telewizji ubrany w pieluchę. Jeżeli kandydat na ten urząd zyska dany procent głosów, koszty zostają zwrócone. Dlatego niejednokrotnie tego typu zachowania mają na celu głównie autopromocję kandydata.
/tekst: Daniel Rabiczko/
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

61-latek w spódnicach i wysokich szpilkach. Mark Bryan podbija internet!

61-latek w spódnicach i wysokich szpilkach. Mark Bryan podbija internet!

Kobiety zdominowały nagrody Grammy 2021! Wygrały w najważniejszych kategoriach

Kobiety zdominowały nagrody Grammy 2021! Wygrały w najważniejszych kategoriach

Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy. Z okazji Godziny dla Ziemi 2021 rozmawiamy z ekspertkami WWF

Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy. Z okazji Godziny dla Ziemi 2021 rozmawiamy z ekspertkami WWF

Polecane

61-latek w spódnicach i wysokich szpilkach. Mark Bryan podbija internet!

61-latek w spódnicach i wysokich szpilkach. Mark Bryan podbija internet!

Kobiety zdominowały nagrody Grammy 2021! Wygrały w najważniejszych kategoriach

Kobiety zdominowały nagrody Grammy 2021! Wygrały w najważniejszych kategoriach

Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy. Z okazji Godziny dla Ziemi 2021 rozmawiamy z ekspertkami WWF

Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy. Z okazji Godziny dla Ziemi 2021 rozmawiamy z ekspertkami WWF