Medialny gigant „pożyczył” nie swój pomysł? Twórczynie Her Impact reagują
30-11-2021

Her Impact to znana platforma, która oferuje narzędzia mające pomagać kobietom w osiągnięciu sukcesu zawodowego. Opiera się na idei siostrzeństwa oraz wzajemnym wsparciu kobiet, a wszystko rozpoczęło się jako oddolna inicjatywa dwóch kobiet, które chciały zrobić coś dobrego dla innych kobiet. 

Dziś, czyli 30 listopada, na kanałach socialmediowych Her Impact pojawiło się oświadczenie, które jest odpowiedzią na bliźniaczo podobny pomysł, czyli założoną przez medialnego giganta platformę ImpactSHE. Czy „Forbes” i „Forbes Women” dopuściły się plagiatu?

Zbyt wielki impact?

ImpactSHE to nowy projekt spółki Ringer Axel Springer Polska, czyli wydawcy m.in. magazynów „Forbes Women” oraz „Forbes”. W swoich założeniach ma on promowanie aktywności kobiet tak, by mogły one w pełni realizować swój potencjał, bez żądnych ograniczeń ze względu na płeć. 

W ramach platformy ImpactSHE mają odbywać się wydarzenia online i offline, którym towarzyszyć będą cykle redakcyjne „Forbesa” i „Forbes Women”. Brzmi to, jak dobra i potrzebna inicjatywa, niestety jest pewien problem. Twórczynie Her Impact, Magdalena Linke-Koszek oraz Karolina Cwalina-Stępniak, twierdzą bowiem, że ImpactSHE jest projektem zadziwiająco podobnym do Her Impact. Według nich nie tylko nazwa jest bliźniaczo podobna do ich dziecka, ale przede wszystkim także idea, która stoi za inicjatywą RASP. Dodatkowo zwracają uwagę, iż cele powstania nowej platformy mogą wcale nie być tak altruistyczne, jak brzmią w założeniu...

– W Her Impact stawiamy na siostrzeństwo i prawdziwe kobiece wsparcie. Dziś widzimy przykład jego odwrotności – napisały one w komunikacie opublikowanym w social mediach Her Impact.

Zastanawiające podobieństwa

Obie platformy bazują na społecznościach oraz zapraszają do pomocy ekspertów. Z Her Impact współpracują m.in. prezeska PZU Życie Aleksandra Agatowska, Joanna Podgórska, która jest doktorką nauk biologicznych w dyscyplinie biochemia na Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, a także Kasia Dąbrowska, czyli redaktorka naczelna magazynu „Glamour”.

Zaproszenie do Rady Programowej ImpactSHE przyjęli z kolei m.in: Marta Mikliszańska, czyli Head of Public Affairs & Sustainability Allegro.pl, były dyrektor generalny Microsoft w Polsce Mark Loughran, a także Maja Włoszczowska – znana kolarka górska i dwukrotna wicemistrzyni olimpijska.

Załoga Her Impact twierdzi, że nie zamierza pozostawiać tej sprawy bez odpowiedzi. W swoim oświadczeniu zobowiązują się także do podjęcia stosownych kroków prawnych. Starają się także zmobilizować swoją społeczność do pokazania co oznacza prawdziwy her impact. 

– W dniu dzisiejszym jesteśmy zszokowane i jest nam zwyczajnie przykro widząc, jak nasz projekt jest wykorzystywany! Nie zamierzamy siedzieć bezczynnie i obiecujemy podjąć stosowne kroki prawne – możemy przeczytać w social mediach Her Impact.

A wy co myślicie o tej sprawie? Czy gigant, jakim jest Ringer Axel Springer Polska, rzeczywiście zainspirował się Her Impact zbyt mocno?

/tekst: Julia Kwiatkowska/

udostępnij