Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Kapsalon nowym ulubionym fast foodem Polaków [Raport Food Trendów 2023/24]

Autor: Aleksandra Charzewska
20-12-2023
Kapsalon nowym ulubionym fast foodem Polaków [Raport Food Trendów 2023/24]Kapsalon nowym ulubionym fast foodem Polaków [Raport Food Trendów 2023/24]
Photo by Isaac Taylor / pexels.com
Klasyczna „mieszana-mieszana” odchodzi do lamusa.
Jak co roku platforma Pyszne.pl podsumowuje nasze kulinarne upodobania i wskazuje trendy, które będą towarzyszyć nam w najbliższych miesiącach. Raport Food Trendów 2023/24 to ponad 40 stron danych, analiz i wniosków. Prezentowane w nim treści dotyczące polskiego rynku bazują na badaniu przeprowadzonym w dn. 11.09.2023 - 18.09.2023 przez K+ Research by Insight Lab z wykorzystaniem wywiadów internetowych (CAWI) na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18-64 lat. Z tegorocznego raportu dowiedzieliśmy się m.in, że nowym ulubionym fast foodem Polaków został kapsalon.

It-kuchnią roku została...kuchnia holenderska!

Jedzenie wywodzące się z Holandii zanotowało największy wzrost zainteresowania w Pyszne.pl w 2023 roku. To w dużej mierze zasługa kapsalona, czyli holenderskiej (a dokładniej pochodzącej z Rotterdam) wariacji na temat szawarmy, w której mięso, frytki i warzywa zapieka się pod serową pierzynką w aluminiowej foremce. Co ciekawe, słowo „kapsalon” w języku niderlandzkim oznacza „salon fryzjerski” i nawiązuje do pomysłodawcy tego przysmaku, który z zawodu był fryzjerem. Tak to wygląda:
Amin, CC BY-SA 4.0 , via Wikimedia Commons

Raport Food Trendów 2023/24

Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z tegorocznego raportu? M.in. kto jest indywidualnym rekordzistą w liczbie zamówień! To pewien mieszkaniec Warszawy, który w mijającym roku złożył ich aż 859 – w tym 153 razy wybierał (jednak) kebab na cienkim cieście. Może w przyszłym roku przekona się do kapsalona. Z kolei największe, pojedyncze zamówienie opiewało na kwotę 3113 zł (wystarczająco na, na przykład, 125 porcji pierogów). To jeszcze kilka ciekawostek wartych uwagi:
Razem smakuje lepiej. W 2023 roku prawie połowa (46%) użytkowników Pyszne.pl zazwyczaj zamawiała jedzenie ze swoją drugą połówką, 22% z dziećmi, 22% z przyjaciółmi, a 10% - ze współpracownikami.
Co czwarty użytkownik serwisu najczęściej składał zamówienie do oglądania filmu lub na spotkanie z przyjaciółmi czy rodziną. 16% użytkowników zdarzało się odbierać jedzenie tuż po powrocie z pracy. Tylko 7% użytkowników najczęściej składało zamówienia „od święta”, na specjalne okazje.
Kiedy już chcieliśmy uczcić ważny dzień (na przykład mecz Ligi Mistrzów lub Walentynki), naszym najczęstszym wyborem był cheeseburger.
W 2022 roku przedświąteczny „młyn” dał nam się we znaki. W ferworze wigilijnych przygotowań czasu brakowało nam najwyraźniej nawet na gotowanie, bo właśnie sobota 17 grudnia (a więc ostatnia przed Świętami Bożego Narodzenia) była dniem, w którym w ciągu ostatnich 12 miesięcy użytkownicy Pyszne.pl złożyli rekordową liczbę zamówień.
W weekendy najchętniej zamówienia składali mieszkańcy Białegostoku. Poznaniacy to „nocne marki” (to właśnie w stolicy Wielkopolski zrealizowano najwięcej dostaw w wieczory), z kolei mieszkańcy Rzeszowa wyjątkowo lubią celebrować z Pyszne.pl początek dnia (zamówili najwięcej śniadań).
Już 27% dań zamówionych w Pyszne.pl to potrawy wegetariańskie, a 9% - wegańskie. Najwięcej tych pierwszych zamówili mieszkańcy Wrocławia, a drugich – Bydgoszczy.
Najpopularniejsze potrawy w Pyszne.pl w 2023 roku to: kebab, pizza i kotlet schabowy, a kuchnie: włoska, polska i amerykańska.
Najwięcej zamówień składali mieszkańcy, kolejno: Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania i Gdańska. Co ciekawe, w pierwszej piątce brakuje Łodzi, która jest czwartym najliczniejszym miastem w Polsce.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Nadchodzi nowa, wiosenna edycja Restaurant Week. Blisko 3 tygodnie pysznego jedzenia

Nadchodzi nowa, wiosenna edycja Restaurant Week. Blisko 3 tygodnie pysznego jedzenia

Roślinne wariacje i greckie specjały, czyli jak smakował 2021 rok? Raport Food Trendów Pyszne.pl

Roślinne wariacje i greckie specjały, czyli jak smakował 2021 rok? Raport Food Trendów Pyszne.pl

Rusza jesienna edycja Restaurant Week! Blisko 350 restauracji i pyszne, sezonowe smaki

Rusza jesienna edycja Restaurant Week! Blisko 350 restauracji i pyszne, sezonowe smaki

„Jesteśmy jak serwis randkowy, tyle że chodzi o jedzenie”. Porozmawialiśmy z Kasią Makowską z Pyszne.pl

„Jesteśmy jak serwis randkowy, tyle że chodzi o jedzenie”. Porozmawialiśmy z Kasią Makowską z Pyszne.pl

Kibicom życzymy smacznego! Pyszne.pl zostało oficjalnym partnerem Ligi Mistrzów (i nie tylko)

Kibicom życzymy smacznego! Pyszne.pl zostało oficjalnym partnerem Ligi Mistrzów (i nie tylko)

Dziesiątki tysięcy posiłków dla potrzebujących. Pyszne.pl, Pajacyk i Polska Akcja Humanitarna łączą siły

Dziesiątki tysięcy posiłków dla potrzebujących. Pyszne.pl, Pajacyk i Polska Akcja Humanitarna łączą siły

Polecane

Nadchodzi nowa, wiosenna edycja Restaurant Week. Blisko 3 tygodnie pysznego jedzenia

Nadchodzi nowa, wiosenna edycja Restaurant Week. Blisko 3 tygodnie pysznego jedzenia

Roślinne wariacje i greckie specjały, czyli jak smakował 2021 rok? Raport Food Trendów Pyszne.pl

Roślinne wariacje i greckie specjały, czyli jak smakował 2021 rok? Raport Food Trendów Pyszne.pl

Rusza jesienna edycja Restaurant Week! Blisko 350 restauracji i pyszne, sezonowe smaki

Rusza jesienna edycja Restaurant Week! Blisko 350 restauracji i pyszne, sezonowe smaki

„Jesteśmy jak serwis randkowy, tyle że chodzi o jedzenie”. Porozmawialiśmy z Kasią Makowską z Pyszne.pl

„Jesteśmy jak serwis randkowy, tyle że chodzi o jedzenie”. Porozmawialiśmy z Kasią Makowską z Pyszne.pl

Kibicom życzymy smacznego! Pyszne.pl zostało oficjalnym partnerem Ligi Mistrzów (i nie tylko)

Kibicom życzymy smacznego! Pyszne.pl zostało oficjalnym partnerem Ligi Mistrzów (i nie tylko)

Dziesiątki tysięcy posiłków dla potrzebujących. Pyszne.pl, Pajacyk i Polska Akcja Humanitarna łączą siły

Dziesiątki tysięcy posiłków dla potrzebujących. Pyszne.pl, Pajacyk i Polska Akcja Humanitarna łączą siły