Jaguar stawia grubą kreskę między kiedyś a dziś i wprowadza zupełnie nową jakość do swojej marki. O tym będzie głośno

05-12-2024
Jaguar stawia grubą kreskę między kiedyś a dziś i wprowadza zupełnie nową jakość do swojej marki. O tym będzie głośno
Odważne ruchy, mocne decyzje i unikatowa jakość. Nie jest tajemnicą, że interesują nas nowinki ze świata sztuki i technologii, dlatego z przyjemnością skorzystaliśmy z zaproszenia marki Jaguar, by jako jedni z pierwszych na świecie móc zobaczyć jej nowe oblicze. To zmiana totalna – od brandingu przez strategię aż po nowy, hipnotyzujący model samochodu wprowadzający Jaguara w nową erę.
Zaczęło się od prezentacji w angielskim mieście Stratford, słynącym z faktu, że urodził się tam i został pochowany William Szekspir. To także miejsce, gdzie swoją siedzibę ma Jaguar oraz inne marki z grupy (Range Rover, Discovery, Defender). Można tam zobaczyć robiące wrażenie konstrukcje aut, ale my przybyliśmy w konkretnym celu, jakim było zapoznanie się zarówno z historią Jaguara, jak i całkowitym redesignem brytyjskiej marki premium. Imponujące, z jaką odwagą wkracza w nową erę, z poszanowaniem swojej tradycji, jednocześnie stawiając zdecydowany krok w przyszłość.
Przede wszystkim wraz z początkiem 2025 roku Jaguar staje się w pełni elektryczną marką oferującą wyraziste pojazdy wyróżniające się pionierską technologią i nietuzinkowym dizajnem. Nieprzypadkowa jest zresztą nazwa pierwszego modelu nowej ery – Type 00. Projektanci skupili się na prostocie, co stanowi przyjemny oddech w coraz bardziej zautomatyzowanych czasach. Dzięki temu w Type 00 mamy szybką, opływową sylwetkę i mocną konstrukcję opartą na ponadprzeciętnego rozmiaru oponach, wbudowane kamerki służące za lusterka i płetwiastą deskę rozdzielczą przywodzącą na myśl przednie światła w kultowych samochodach z lat 80., subtelnie skrywającą ekrany. Do tego charakterystyczna, spłaszczona u góry i dołu kierownica oraz ciągnący się przez całą długość samochodu przykuwający wzrok panel środkowy.
Linie w ogóle zdają się stanowić trzon nowego Jaguara. Wszystko ma swój początek i koniec, co widać po odświeżonym logotypie z lustrzanymi literami J i R, nowej odsłonie znaku producenta, a także w dizajnie samochodu wewnątrz i na zewnątrz.
Premiera tego wyjątkowego projektu miała miejsce podczas prestiżowego wydarzenia Miami Art Week, gdzie również nas nie zabrakło. Każdego roku ściągają tam tysiące ludzi, by odkrywać nowych artystów, galerie, marki i poznawać najświeższe kierunki w tworzeniu otaczającego nas świata oraz sztuki. Czy nowy Jaguar wywoła dyskusje? Z całą pewnością. To wizjonerski projekt, który jednych zachwyci, innych w prawi w osłupienie. Taki był zresztą zamysł projektantów Jaguara, by myśleć poza schematami, absolutnie nie oglądać się na innych i stworzyć coś, czego jeszcze nie było. A proces adaptacji? Cóż, czasami trwa krócej, czasami dłużej. Rozmowa zawsze może jednak stanowić dobry ferment pod nowatorskie projekty.
FacebookInstagramTikTokX