Facebook udostępnił polskim użytkownikom aplikacji mobilnej platformę Facebook Dating, umożliwiającą umawianie się na randki. Profil w sekcji randkowej jest odseparowany od głównego konta na Facebooku, zapewniając odpowiedni stopień prywatności. Algorytm aplikacji na podstawie informacji podanych przez użytkownika dobiera dla niego najlepszych kandydatów i kandydatki do randkowania
Facebook Dating działa jak Tinder, ale z drobnymi różnicami. To odrębna zakładka w mobilnej wersji Facebooka, która wymaga założenia osobnego konta, odrębnego od naszego głównego profilu. Randkowe konto jest tworzone na bazie naszej aktywności na Facebooku – informacji, które zamieściliśmy, postów, które polubiliśmy, stron, które śledzimy czy wydarzeń, w których bierzemy udział. Tylko część informacji można dodać samodzielnie. Ważne jest także to, że nasz profil randkowy widzą tylko te osoby, które też szukają pary. W odróżnieniu od Tindera, nie ma tutaj opcji przesunięcia w bok, a więc nie odrzucamy, ani nie akceptujemy masowo zdjęć płci pożądanej. Tutaj to algorytmy Facebooka podpowiedzą nam, z kim warto się sparować.
Na podstawie informacji podanych przez użytkownika oraz jego zachowań w serwisie, algorytm ma proponować mu umówienie się na randkę z konkretnymi użytkownikami, którzy powinni być charakterologicznie do niego podobni. Ponadto w aplikacji można stworzyć sekretną listę dziewięciu znajomych lub obserwujących. Jeśli ktoś z nich też nas doda do takiej listy, nawzajem się o tym dowiemy. Facebook chwali się również, że dobiera pary dużo dokładniej niż inne aplikacje i stawia na jakość, nie ilość. Chyba można w tej kwestii zaufać portalowi, który ma mnóstwo danych z naszego głównego profilu na Facebooku, na podstawie których nas profiluje. Dzięki temu, łatwiej jest mu połączyć nas z innymi osobami.
Facebook zapowiedział wprowadzenie randkowej platformy o nazwie Dating już w maju 2018 roku. Nowa opcja miała być uzupełnieniem głównej misji portalu polegającej na zbliżaniu do siebie ludzi. Pilotażowe testy usługi rozpoczęły się wtedy w Kolumbii, a po chwili dotarły także do kilku innych regionów, m.in. do Stanów Zjednoczonych. Jesienią 2019 r. platforma została wprowadzona w 20 krajach na świecie, głównie w Azji. Polski nie było wówczas na liście. Teraz Facebook poinformował o wprowadzeniu Facebook Dating także dla Polaków oraz mieszkańców innych krajów europejskich. Facebook chwali się, że od 2018 roku serwis połączył już 1,5 miliardów par w 20 krajach. Ciekawe jak sprawdzi się u nas.