Tego się nie spodziewaliście: Peja promuje weganizm, robiąc sobie „roślinny” tatuaż
12-01-2022

Trwa Veganuary (w wolnym tłumaczeniu: wegański styczeń), czyli inicjatywa mająca propagować weganizm na całym świecie. W 2022 roku razem z Pyszne.pl challange jedzenia bez produktów pochodzenia zwierzęcego podjął raper Peja.

Od 2014 roku jedna z brytyjskich organizacji non-profit promuje kuchnię roślinną, zachęcając w styczniu do testowania wegańskich posiłków. W 2021 roku w Veganuary wzięło udział ponad pół miliona osób. W 2022 roku Pyszne.pl w akcję zaangażowało także, dość niespodziewanie, rapera Peję, który – jak dowiadujemy się z materiałów prasowych Pyszne.pl – dołączył do VeGangu. Co to właściwie znaczy?

Co wspólnego ma raper z weganizmem?

Otóż w skrócie to, że Peja, wciąż nie kojarzący się raczej z licznymi współpracami reklamowymi, zgodził się na użytek akcji promocyjnej Pyszne.pl wytatuować sobie awokado i napis VeGang na ramieniu. Czy taka reklama zadziała? W końcu Peja jest jedną z ostatnich osób, które kojarzą nam się z dietą roślinną...

– Jako zdeklarowany mięsożerca zawsze podchodziłem do weganizmu z pewnym dystansem. Jednak jako osoba otwarta na nowe coraz częściej sięgam po takie jedzenie z uwagi na zdrowie, ale także z ciekawości nowych smaków. A że w wielu przypadkach jest ono dosłownie pyszne, naturalne jest, że traktuję jedzenie wegańskie jako uzupełnienie właściwej diety – napisał raper pod filmem opublikowanym na swoim Instagramie.

Nie namawiam, ale promuję

Inicjatywa Veganuary ma na celu zachęcanie ludzi do wegańskiego stylu życia. Natomiast Peja, który jest jej ambasadorem pisze: 

– Daleko mi do namawiania kogokolwiek do przejścia na weganizm, ale tego burgera spróbować powinien każdy. 

Czy takie wyznanie artysty pokazuje jego szczerość i naturalność, ponieważ nie zachęca do weganizmu, którego sam nie praktykuje? Czy może podpisuje się pod czymś w co nie do końca wierzy? Reklama roślinnej diety z Peją na czele na pewno budzi wiele kontrowersji, ale również przełamuje stereotypy mięsożercy-mięśniaka, weganina-mięczaka.

alt text

Nie tylko Peja

Do VeGangu Pyszne.pl przyłączyli się także Red Lipstick Monster, Maria Winiarska, Chujowa Pani Domu i Andrzej Wrona. Pyszne.pl zbiera celebrytów i influencerów z różnych środowisk, aby promować weganizm w nietypowy sposób. Każdy z nich zrobi sobie tatuaż, wspierający weganizm oraz zdradzi swoje ulubione danie z kuchni roślinnej.

Tymczasem każdego dnia coraz więcej osób sięga po wege-dania. W 2021 roku konsumenci Pyszne.pl wybrali aż o 49% więcej dań wegańskich i wegetariańskich niż rok wcześniej. Badania przeprowadzone przez markę pokazują, że już 63% Polaków, przynajmniej od czasu do czasu, decyduje się na kuchnię wegańską. Moda na weganizm jest także coraz bardziej lansowana przez gwiazdy w mediach społecznościowych. W końcu najlepiej jest łączyć modne z pożytecznym.

/tekst: Marta Wójcik/

udostępnij